تقویت دیپلماسی در سه حوزه شهری، اقتصادی و شهروندی رویکر شهرداری ها

غلامزاده گفت: رویکرد شهرداری با تقویت دیپلماسی در سه حوزه شهری، اقتصادی و شهروندی متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «حمیدرضا غلامزاده» امروز چهارشنبه (4 آبان) در همایش فرصت های سرمایه گذاری اراک که با حضور شماری از سفرای کشورهای خارجی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، امام جمعه و استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، گفت: دیپلماسی شهری فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها است.

 

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به اینکه استان مرکزی و شهر اراک با برگزاری این همایش از این دپیلماسی برای معرفی ظرفیت های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و صنایع دستی استفاده کرده است، افزود: همه شهرها باید با الگوگیری از چنین برنامه هایی از این فرصت بهره کافی را بگیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: رویکرد شهرداری با تقویت دیپلماسی در سه حوزه شهری، اقتصادی و شهروندی متمرکز شده است و باید در نظر داشته باشیم که سرمایه گذاری؛ موضوعی مقطعی نیست و نیازمند مقدمه و موخره است و باید از ظرفیت این رویداد و فرصت های دیپلماسی شهری برای اراک بیشترین بهره گیری را کرد.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ظرفیت های گسترده کلانشهر اراک، گفت: این شهر به لحاظ فرهنگی و موقعیت جغرافیایی ظرفیت های ارزشمندی دارد که می تواند به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار استان مطرح باشد .

 

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی  با اشاره به نزدیکی شهر اراک به تهران و اینکه این شهر در کریدر مواصلاتی کشور قرار دارد، ادامه داد: نزدیکی اراک به تهران،بستری برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر در این شهر است و در کنار آن مشارکت های مردم نیز امری ضروری است.

 

 

ایجاد عدالت شهری یکی از اهداف پارلمان شهری اراک است

«پیمان عین القضاتی» نیز در این همایش با اشاره به اینکه شهرداری‌ها برای افزایش درآمد باید به سمت رویکرد نوین و جذب سرمایه گذار حرکت کنند، گفت: در سال های اخیر شاهد بودیم که بنا بر شرایط موجود و قوانینی که وضع شده، شهرداری ها برای ایجاد درآمد اقدام به شهر فروشی کرده‌اند اما شهرداری باید در مدیریت به سمت روش ها و کارکردهای مدرن حرکت کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اراک در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اراک نسبت به سرمایه‌گذاری نگاه ویژه دارد، ادامه داد: پارلمان شهری باید مشوق های لازم را ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد عدالت شهری یکی از اهداف پارلمان شهری اراک است، افزود: این شهر درگیر توسعه نامتوازن است و برای رفع این چالش، توسعه متوازن نیاز است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه اراک با سرمایه گذاری در حوزه صنعت شناخته می شود، ادامه داد: سرمایه گذاران باید علاوه بر صنعت با دیگر بخش ها نیز آشنا شود چرا که فرصت های بسیاری در محدوده شهری از جمله دره گردو در اراک وجود دارد که می تواند بسیار در این راستا مناسب باشد.

 

 

کد خبر 1226620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha