تلاش شهرداری شیراز برای اتصال خط مترو به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

اسدی گفت: طرح اجرایی خط مترو به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) امسال مورد مطالعه قرار دارد و اتصال خط مترو به اماکن متبرکه موجب خارج کردن حرم‌ های مطهر از بن بست دسترسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن اسدی، امروز چهارشنبه (4 آبان) در دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نمادی قوی برای شیراز به شمار می رود و ظرفیت های مذهبی و گردشگری شیراز در شمار شاخصه های ارزشمند این شهر کهن قرار دارند.

شهردار شیراز افزود: حرم‌ مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع) و امامزادگان واجب التعظیم  در محوریت و اولیت اقدامات شهرداری شیراز قرار دارند و باید دستگاه هایی همچون میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز با اصلاح قانون تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی عنوان کرد: فرهنگ و اخلاق شهروندی هر شهری از الگوهای ارزشمند آن شهر محسوب می شود و توسعه فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی در سومین حرم اهل بیت (ع) برکات فراوانی در پی خواهد داشت.

اسدی ادامه داد: طرح اجرایی خط مترو به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) امسال مورد مطالعه قرار دارد و اتصال خط مترو به اماکن متبرکه موجب خارج کردن حرم‌ های مطهر از بن بست دسترسی می شود.

وی تصریح کرد: برای احیای بافت تاریخی و فرهنگی شیراز باید زمینه ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در احیای این بافت فراهم شود و اماکن اقامتی برای زائرین احداث شود.

کد خبر 1226624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha