رتبه نخست ایران در ثبت علائم تجاری/ رتبه استانداردسازی ایران به ۲۲ ارتقا یافته است

اسلام پناه با اشاره به اینکه رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری در ده ماهه ۲۰۲۲ با هفت مرحله صعود به ششم منطقه ارتقا یافت، از رتبه نخست ایران در ثبت اظهارنامه های علائم تجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مهدی اسلام پناه امروز در جلسه شورای استاندارد زنجان اظهار کرد: رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری در ده ماهه 2022 با هفت مرحله صعود به ششم منطقه ارتقا یافت.

 


رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه رتبه کلان جمهوری اسلامی 53 است، گفت: متاسفانه در سجه های فضای کسب و کار و قانون گذاری این فضا رشدی نداشتیم و تنزل هم کردیم.

 


به گفته این مسئول، در سال 2022 که ورود دولت سیزدهم به مسائل اجرایی کشور بود رتبه استاندارد سازی به 22 ارتقا یافت و این در حالی است که 167 کشور دنیا در سازمان ملی استانداردسازی عضو هستند.

 


وی با یادآوری اینکه می توان رابطه دانش بنیان و اقتصاد با استاندارد و پیشرفت فنی به عنوان محرک رشد اقتصادی در این آمار دید، تصریح کرد: استاندارد به عنوان شاخص خروجی نوآوری در دنیا شناخته شده است. همچنین ایران در ایزوی بین المللی به رتبه 22 ارتقا پیدا کردیم.

 


اسلام پناه با اشاره به اینکه گشایش های اقتصادی کلان در شاخص های کلان در حال رخ دادن است، تصریح کرد: ایران در اظهار نامه های ثبت علایم تجاری در دنیا رتبه اول را دارد.

 


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: این سازمان قانونی در 60 ماده دارد؛ ریاست شورای عالی استاندارد کشور بر عهده رئیس جمهور است؛  عمل نکردن به این قوانین مجازات دارد و ادارات اگر از قوانین مربوطه تمکین نکند باید برخورد شود.

 


به گفته وی، هرجا تخلفی رخ دهد که سلامت مردم تهدید می شود تسامح ممنوع است. نهضت ملی مسکن باید استاندارد ساخته شود چرا که امانتی در دست مسئولان است.

 

 


اسلام پناه افزود: با کوچکترین بی قانونی که حق مردم ضایع می شود باید از طریق مراجع قضایی برخورد شود و با توحه به قدمت تاریخی استان زنجان و حضور مدیران علمی در راس کار باید الگوی ارائه خدمت باشد.

 


 وی با یادآوری اینکه حق زندگی خوب برای مردم در بطن استاندارد ملی است، افزود: از اینرو استاندارد ملی پنج خودروی غیرعلمی را از بازار خارج کرد.

 


استاندار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه رتبه نخست ایران در ثبت علایم تجاری خبر خوشحال کننده ای است، گفت: با توجه به تغییر رویه کشور و تکیه بر اقتصاد داخلی وظیفه استاندارد سنگین می شود؛ چون استاندارد ملی یک رکن است و به اعتماد مردم منجر می شود.

 

 

افشارچی افزود: استاندارد در تمام فرایندهای زندگی و کیفیت مردم دخیل است از اینرو رسالت های سنگینی برعهده دارد.

 


مدیرکل استاندارد زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر شعار هفته استاندارد نامگذاری شده است، گفت: تعداد واحدهای تولید فعال تحت پوشش استاندارد در استان زنجان 455 واحد و تعداد واحدهای تولیدی تحت حمایت استاندارد استان 326 واحد است.

 


مرتضی واحدپور تعداد پروانه های صادر شده در بخش اجباری را 248 پروانه و در بخش تشویقی 20 پروانه خواند و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 130 مورد بازدید از تجهیزات شهربازی و 418 مورد بازدید از آسانسورها شده است همچنین استاندارد 1136 مورد ازمون نازل جایگاه عرضه سوخت مایع مورد بررسی قرار گرفت.

 


صدور مجوز فعالیت ساختمانی به پیمانکاران و تولیدکنندگان مستقر در پروره مسکن ملی، همکاری میراث فرهنگی با استاندارد برای بازرسی از هتل ها و هتل آپارتمان ها، همکاری بهزیستی با اداره استاندارد برای بازرسی از سرای سالمندان، پیشنهاد تسریع در فرایند بازنگری استاندارد 16749 (کنسانتره سرب و روی و شمش سرب و روی اولیه- معیار مصرف انرژی در فرایند تولید)و توقف نظارت بر اجرای استاندارد مذکور تا زمان تجدید نظر استاندارد مربوطه و صدور مجوز ایجاد گروه پژوهشی منطقه ای زنجان در زمینه صنعت سرب و روی مصوبات پیشنهادی در این جلسه بود.

کد خبر 1226635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha