زیرساخت‌های آستارا متناسب با آوازه‌اش توسعه پیدا نکرده است

مرحبا با بیان‌اینکه تجارت مهم‌ترین مزیت آستارا است، گفت: زیر ساخت‌های آستارا متناسب با نام و آوازه‌اش توسعه پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «غلامرضا مرحبا» امروز (چهارشنبه، 4 آبان) در نشست با تجار و بازرگانان بندر آستارا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: تجارت مهم‌ترین مزیت شهرستان آستارا است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه این شهرستان در ابتدای کریدور شمال- جنوب قرار دارد، افزود: زیر ساخت‌های آستارا متناسب با نام و آوازه‌اش توسعه پیدا نکرده است.

 

وی یکی از مشکلات آستارا را فقدان اختیار و تصمیم‌گیری بین مدیران شهرستانی دانست و تصریح‌کرد: مدیران گاه برای یک کار کوچک باید هفته‌ها با مدیران استانی مکاتبه و رایزنی کنند که این کارها را به عقب انداخته و مشکلاتی را به دنبال دارد.

 

مرحبا به فاصله زیاد آستارا تا رشت اشاره کرد و گفت: امکان تردد مکرر به مرکز استان نیست و مدیران استانی، اختیارات را به مدیران شهرستانی تفویض کنند.

 

*آستارا ظرفیت خوبی برای تجارت و ترانزیت دارد

«عنایت رضایی‌پور» نیز در این نشست، اظهارکرد: شهرستان آستارا در حوزه ریلی، زمینی و ساحل ظرفیت خوبی برای تجارت و ترانزیت دارد.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: انتظار می‌رود با احداث پل جدید ظرفیت صادراتی موجود به یک‌هزار دستگاه در روز برسد تا از قابلیت‌های شهرستان آستارا بیشتر استفاده کنیم.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه در حوزه کشورهای مشترک المنافع نیاز به واردات وارداتی چندانی نداریم، گغت: تجار تلاش کرده و زحمات کشاورزان و باغداران را با توجه به امکانات موجود به خوبی صادر کنند.

کد خبر 1226655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha