پیام های دستگاه های فارس در محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

مسئولان دستگاه های مختلف فارس در پیام هایی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و ... در پیام هایی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در پیام مشترکی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کردند که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بار دیگر دست های آلوده‌ی کفر و نفاق و تکفیر از آستین یکی از عمال این جریانات خبیث بیرون آمد و جمعی از زوار محترم حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهما السلام  را شهید و مجروح ساخت.

شهادت این عزیزان را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم شریف ایران بویژه اهالی فارس و شیراز سومین حرم اهل بین عصمت و طهارت و خانواده های این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده، علو درجات آن شهیدان بزرگوار را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

بدیهی است امت بصیر و صَبار و شکور ایران و مردم شریف شیراز با رفتار متین و مواضع استوار خویش در این حادثه، بار دیگر دشمنان اسلام و نظام اسلامی را ناکام نموده و حسرت ایجاد اختلاف در صفوف ملت ایران و رخنه در بنیان مرصوص نظام اسلامی را بر دل منافقان و کفار بالاخص آمریکا و اسرائیل خواهند گذاشت.

بدینوسیله ضمن عرض تسلیت مجدد، از روز پنج شنبه 5 آبان ۱۴۰۱ در استان فارس به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرده و مراسم تشییع جنازه این عزیزان در روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.»

پیام تسلیت تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) در پی حمله تروریستی به این بارگاه منور

در پی حمله تروریستی به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و شهادت جمعی از زائران این بارگاه منور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابرهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر، پیام تسلیتی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی الکاظم (علیهماالسلام) را به پیشگاه حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه)، نائب برحقش حضرت آیت الله امام خامنه ای (دامت برکاته) و امت شهیدپرور میهن اسلامی به ویژه خانواده هایی که در حادثه تروریستی حمله به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت رسیده اند، تبریک و تسلیت عرض می کنم.

حمله دزدانه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان و کودکانی که برای اقامه نماز و ساییدن پیشانی بندگی بر آستان حضرت حق و عرض ارادت به ساحت ملکوتی اولیای الهی گردهم آمده اند، چیزی جز رذالت، ددمنشی و وحشی گری توسط عوامل مسخ شده استکبار و صهیونیسم بین الملل نمی تواند باشد.

مردم غیور، ولایتمدار و آگاه این مرز و بوم، دیرزمانی است که برای استقلال، پیشرفت، حاکمیت ارزش های الهی و اهتزاز عزتمند پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بر سرای میهن، عزیزترین عزیزان خود را به پیشگاه خداوند کریم تقدیم کرده اند، هیهات که چنین مردمی در مقابل رذالت های وحشیانه عوامل حقیر استکبار جهانی از پیمودن مسیر عزّت و سربلندی و عرض ارادت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بازمانند.

تجربه گرانبار ملت ما از آغازین روزهای انقلاب اسلامی تا امروز، بیانگر این حقیقت ارزشمند است که اینگونه حوادث غم بار، نه فقط نتوانسته در عزم و اراده مردم بزرگ ایران اسلامی، خلل و سستی بوجود آورد، که آنان را در مسیر حق، استوارتر از گذشته کرده است.

برای شهیدان والامقام این حادثه تروریستی، غفران و رحمت واسعه الهی و آرامش در جوار اولیاءالله، بویژه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر بی پایان از پیشگاه خداوند کریم مسالت دارم.

یا لَیْتَنی‌ کُنْتُ مَعَکُمْ فَافُوزَ فَوْزاً عَظیماً»

پیام شهردار شیراز در محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در پیامی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم ربّ الشهدا و الصدّيقين

حادثه‌ جانسوز حمله‌ ددمنشانه به نمازگزاران، زائران و خادمان سومین حرم مطهر اهل ‌بیت عصمت و طهارت حضرت سید السادات الاعاظم احمد‌ ابن موسی شاهچراغ (ع) نشان از قساوت و خباثت دشمنان ایران اسلامی است که امنیت، آرامش و اتحاد ملت معزز ایران را نشانه ‌گرفته ‌اند، غافل از آن ‌که در سایه‌ سار حضور پربرکت حضرت ولیعصر(عج) و همچنین بصیرت و رشادت ‌های مردم ولایی و میهن ‌دوست اهداف شومشان هرگز میسر نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تهنیت به ساحت مقدس حضرت مهدی موعود(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و شهروندان شهیدپرور شیراز، از خداوند متعال برای خانواده‌های محترم و داغدیده‌ این شهدای والامقام صبر و شکبیایی و برای مجروحان و مصدومان سلامتی و بهبودی را طلب می‌ کنم.

امید است که مجازات مسببین خونریز و قسی‌القلب این حادثه‌ موجب تسلی ‌خاطر مردم شریف شود و آبادانی، همدلی و امنیت میهن عزیزمان را آرزومندم.»

 

بیانیه اتاق اصناف مرکز استان فارس در محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)

اتاق اصناف مرکز استان فارس در محکومیت حمله تروریستی خونین اخیر به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام و شهادت مظلومانه و مجروح شدن جمعی از زائرین آن حرم مطهر بیانیه‌ای صادر کرد‌ که متن این بیانیه به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بار دیگر جنایت وحشیانه تروریست‌ ها و دشمنان قسم خورده اسلام و ایران منجر به شهادت مظلومانه چندین تن از هموطنان ما و این بار زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی شد.

امروز در جنگ همزمان نابرابر اقتصادی دشمنان علیه مردم عزیزمان و جنگ تمام عیار مجازی و رسانه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل مزدور آنان در منطقه علیه ایران اسلامی، دهها همشهری و زائرین حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعم از زن و مرد و کودک بی گناه ما هدف حمله آشکار دشمنان قرار گرفته و در جوار حرم ملکوتی فرزند بزرگوار حضرت امام موسی کاظم علیه السلام به خاک و خون غلتیدند که این مصیبت بزرگ دل هر ایرانی غیوری را به درد آورده است.

قاطعیت و صلابت نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با عوامل آشکار و پنهان این واقعه، درس عبرتی برای کسانی خواهد بود که امنیت ملت ایران را وجه المصالحه اهداف شوم خود قرار داده ‌اند و بدون تردیدی خون پر برکت این عزیزان بار دیگر پرچم اقتدار و همبستگی مردمان این سرزمین را برافراشته تر خواهد کرد.

ضمن تقاضای برخورد قاطع با مسببین و عاملین  این حمله تروریستی از سوی دستگاه قضایی، وقوع این جنایت خونین را از طرف اتحادیه های صنفی و جامعه بزرگ کسبه و بازاریان شهرستان شیراز به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب و بازماندگان شهدای این واقعه تسلیت عرض کرده و برای مجروحان این حادثه از خداوند متعال آرزوی صحت و شفاف عاجل داریم.»

 

*بیانیه حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس در محکومیت حادثه تروریستی

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت در تفکر شیعی برترین کامیابی، والاترین مقام و رفیع ترین مرتبت رستگاری و رسیدن به این فیض بالاترین سعادت دنیوی و اخروی در نظر اهل ایمان و هر انسان آزاده ای است. همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:
"هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده و حیات ابدی شده اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود".
اقدام ددمنشانه تروریستی و هتک حرمت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شهادت مظلومانه جمعی از زائران آن حرم شریف بار دیگر ناتوانی و ضعف و استیصال تروریست های زبون را بر همگان آشکار ساخت. بی تردید  آخرین باری نیست که دلهای نورانی و سرشار عشق و ایمان و وفادار به آرمان های بلند انقلاب آماج تیر خشم و عناد و کینه ورزی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار می گیرند؛ اما آنچه مسلم است اتحاد ناگسستنی امت شهید پرور و همیشه در صحنه تیر خلاصی به تمامی این توطئه ها خواهد بود. 
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، شهادت مظلومانه مردان و زنان و کودکان بی دفاع و زایرین حرم  مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در غروب معنوی و نورانی چهارم آبانماه 1401 را که به خون پاک و مطهر زایرین آن حضرت مزین گردید، به محضر حضرت بقیه اللّه الاعظم (عج)، مقام عظمای ولایت حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) و خانواده های معزز شهدای گرانقدر و امت شهید پرور ایران اسلامی و خصوصاً شهروندان گرامی استان فارس که در همراهی با مسوولین امر  و خدمت رسانی به مجروحین بار دیگر ایثار و فداکاری نمودند، تسلیت و تعزیت عرض کرده؛ غفران و رحمت واسعه الهی برای شهدا و عافیت و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه را از درگاه حضرت حق خواهانم.
بی شک دادگستری استان فارس در راستای تأکیدات ریاست معظم قوه قضاییه در شناسایی و برخورد قاطع و قانونی با عاملین این جنایت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد. 

 

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس

مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در بیاینه ای، حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کرد، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

بار دیگر دست آغشته بخون استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از آستین ایادی مزدور گروهک داعش خائن به اسلام و مسلمین به درآمد و در هنگامه ادای فریضه الهی در مغرب چهارشنبه چهارم آبان ماه،زائران حرم امن سلاله پاک رسول مکرم اسلام حضرت احمد ابن موسی الکاظم (ع) را به خاک و خون کشید.
این حادثه دلخراش تکفیری تروریستی بیش از پیش پرده از چهره پلید و بغض و کین سردمداران شرک و کفر برکشید و اذهان حق جوی ملت همیشه در صحنه ایران تا ابد اسلامی را آگاهی بخشید و بیدارتر کرد.
یقینا خون های به ناحق ریخته زائران در حال نماز این حرم مطهر طناب داری برگردن بانیان ناامنی و اذناب مزدور و دشمنان این مرز و بوم خواهد بود.
این حادثه دلخراش تروریستی را محضر مولا و مقتدایمان حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقشان حضرت آیت الله امام خامنه ای حفظه الله و ملت شهید پرور ایران اسلامی و آزادگان جهان تعزیت و تسلیت عرض می کنیم۔
اصحاب مساجد فارس ضمن محکوم کردن این حادثه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و کشته وزخمی شدن شماری از زائران، خواستارپیگیری و مجازات عاملان این فاجعه غمبار از مراجع قضایی است.
بر افراشتن پرچم سیاه سر در مساجد و پخش صوت قرآن از بلندگوها و روشنگری توسط ائمه محترم جماعات برای اصحاب محترم،همچنین شرکت باشکوه در تشییع شهدای این حادثه که در روز شنبه راس ساعت ۹ صبح از میدان شهداء به سمت حرم مطهر برگزار می شود، مزید امتنان است.»

 

کد خبر 1226758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha