تنها ۵‌.۲ درصد از منابع کشور در اصفهان وجود دارد/ میزان تسهیلات اصفهان کمتر از منابع

نقش با اشاره به اینکه ۵۳‌.۸ درصد منابع بانکی کشور در تهران متمرکز است گفت:استان تهران که فقط ۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی را دارد، ۶۲ درصد تسهیلات را دریافت می‌کند و استان اصفهان با وجود سهم ۵.۷ درصدی در تولید ناخالص ملی سهم ۳.۹ درصدی از تسهیلات دارد.

«امیررضا نقش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان بیان کرد: از شهریور ماه سال گذشته نسبت منابع و مصارف شبکه بانکی کشور به طور متوسط ۸۱ درصد بود و استان اصفهان با ۵۷‌.۲ درصد نسبت به متوسط کشوری نیز درصد کمتری داشت، این نسبت در شهریور ماه سال جاری به رقم ۶۸.۱ درصد رسید. مصارف استان اصفهان در این سال ۶۱ درصد و منابع استان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۵۳‌.۸ درصد منابع بانکی کشور در تهران متمرکز است، ادامه داد: تنها ۵‌.۲ درصد از منابع کشور در اصفهان متمرکز شده و مقام دوم را در کشور دارد. از طرفی تنها ۴‌.۳ درصد تسهیلات کشور در استان اصفهان متمرکز شده است، این موضوع نشان می‌دهد تسهیلات اصفهان کمتر از منابع است و در تهران این موضوع برعکس و تسهیلات از منابع پیشی گرفته است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان از لحاظ سهم منابع و مصارف رتبه دوم کشور و از لحاظ نسبت مصارف به منابع رتبه ۲۶ را در کشور داراست، گفت: استان تهران ۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده، ۶۲ درصد تسهیلات را در اختیار دارد و استان اصفهان با وجود سهم ۵.۷ درصدی در تولید ناخالص ملی، سهم ۳.۹ درصدی از تسهیلات دارد.


نقش اضافه کرد: نسبت مصارف به منابع شبکه بانکی استان از فروردین‌ ماه سال گذشته تا شهریورماه سال جاری روند افزایشی داشته، اما سرعت آن بسیار کم بوده است.


معاون استاندار اصفهان از رشد ۱۲ درصدی بانک ملی و سپه در یکسال اخیر در نسبت مصارف به منابع خبرداد و گفت: متوسط بانک‌های استان در این شاخص در مدت مذکور رشد ۱۰ درصدی داشته‌اند. همچنین مصارف بانک ملی ۱۰۴ درصد افزایش داشته است. نسبت مصارف به منابع بانک آینده در استان فقط پنج درصد و بانک ایران زمین فقط هفت درصد بوده است.

کد خبر 1226766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha