بیمه سلامت ۲۵۰میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج ارائه خدمت می کند

میرزایی از بسته خدمتی ویژه دولت سیزدهم برای پرداخت هزینه درمان بیماران خاص، صعب العلاج و نادر به ارزش ۵هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: سهم استان مازندران از این بسته خدمت ۲۵۰میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمدرضا میرزایی امروز(۵آبان) در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت به هفته بیمه سلامت اشاره و بیان کرد:برنامه های این هفته از ۳۰مهر با تجدید بیعت با آرمان های شهدای والامقام در آرامگاه ملامجدالدین ساری آغاز شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با بیان اینکه مردمان این خطه از شمال کشور شایسته دریافت بهترین خدمات  در همه بخش های توسعه به ویژه نظام سلامت هستند، گفت: ملت ها سه نیاز اساسی آموزش، امنیت و سلامت دارند در حوزه سلامت بی شک دانشگاه های علوم پزشکی، جامعه پزشکی و همه موسساتی که در حوزه سلامت فعالیت دارند ضلع اصلی نظام سلامت هستند و قطعا در کنار این فعالین حوزه سلامت بیمه های تکمیلی و پایه که باید حفاظت مالی انجام دهند از بیمه شدگان ضلع سوم محسوب می شوند که همه ما برای این ضلع سوم اینجا گردهم آمده ایم.

 

وی با بیان اینکه قدردان همت والای موسسات و جامعه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به ملت شریف ایران اسلامی هستیم، افزود:۲هزار و ۶۰۰موسسه طرف قرار داد داریم.

 

میرزایی با بیان اینکه استان ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر جمعیت دارد، ادامه داد: حدود ۵۰درصد جمعیت استان بالغ بریک میلیون و ۷۰۰هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰هزار نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان از صندوق روستایی هستند، گفت: همچنین حدود ۴۷۸هزار نفر بیمه همگانی هستند.

 

میرزایی با بیان اینکه تمامی افراد فاقد بیمه می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان از بیمه سلامت بهره مند شوند، بیان کرد: بیمه شدگان برای بیمه پایه وجه نقد پرداخت نمی کنند.

 

وی بابیان اینکه طرح پوشش فراگیر بیمه پایه را با جدیدیت پیگیریم، اظهار کرد: تمامی اسناد سرپایی ویژه مهرماه امسال پرداخت شد.

 

میرزایی با بیان اینکه در بخش بستری از ۵۰بیمارستان اسناد بستری دریافت می شود، یادآورشد: اسناد تیرماه بستری پرداخت شد. اگر دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل اسناد بستری مرداد را به زودی ارسال نمایند مرداد و شهریور را تسویه خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه ۲۸۰میلیارد تومان در بخش بستری طی چهار ماه پرداخت شد، افزود: ماهیانه دربخش سرپایی و بستری ۱۲۰میلیارد تومان پرداختی خواهیم داشت.

 

میرزایی از بازسازی و بهسازی واحدهای بیمه سلامت شهرستان ها خبر داد و گفت: اداره بیمه سلامت ساری به زودی ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه در بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک تقریبا کاملا در استان درحال اجراست، افزود: تلاش داریم موارد محدودی که نسخه کاغذی می نویسند نیز به طرح نسخه نویسی الکترونیک بپیوندند.

 

میرزایی با بیان این برای نسخه نویسی الکترونیک ماهیانه ۱۲میلیارد تومان پرداختی داریم که چک مهر ماه  دیروز کشیده شد، بیان کرد: دولت سیزدهم شش هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان تخصیص داد.

 

وی با بیان اینکه در استان ۱۹۸هزار و ۲۸۲نفر بیمه شده رایگان داریم، افزود: کمتر از ۵۰هزار نفر از مردم شریف استان فاقد بیمه هستند که از نظر ما بیمه شده هستند.

 

میرزایی به کاهش رشد جمعیت در استان اشاره و بیان کرد: سال گذشته برای درمان ناباروری برای ۲۷۵زوج ۴۰۰میلیون تومان هزینه شد. امسال نیز برای ۵۵۳زوج به ارزش ۹۰۰میلیون تومان پرداختی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه هزار و ۳۶۸قلم دارو بیمه ای  و ۳۷۳قلم داروهای غیر بیمه ای تعهد پرداخت داریم، گفت: ۲۵تا ۲۶میلیارد تومان ماهیانه پرداختی برای دارو داریم.


وی با بیان در بحث معتادین نزدیک به سه میلیارد تومان به موسسات طرف قرار داد پرداختی داشتیم، ادامه داد: طرح درمان بیماران خاص، نادر و صعب العلاج را پیگیریم.


میرزایی با بیان اینکه از سوم آبان خدمات جدید در حوزه بیمه سلامت تحت عنوان صندوق بیماران خاص و صعب العلاج آغاز شد،  گفت: خدمات به‌صورت‌ تقریبا رایگان ارائه می شود.


وی با بیان اینکه ۲۳بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، افزود: در آینده ای نزدیک این تعدادبه ۴۰نوع بیماری می رسد. دولت ۵ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به بیماران خاص، نادر و صعب العلاج اعتبار اختصاص داده است.سهم مازندران از این اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان است.

کد خبر 1226778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha