لزوم همکاری سایر دستگاه های اجرایی در پیاده سازی فناوری های مرتبط با حوزه پدافند غیر عامل

رحمانیان گفت: در پياده سازی فناوری های مختلف در حوزه پدافند غير عامل ساير دستگاه‌ها می توانند مشاركت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمد رحمانیان امروز پنجشنبه (۵ آبان) در جلسه پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی جهرم با گرامی داشت هشتم آبان روز «پدافند غير عامل»، گفت: امروزه در سایه تحولات عظیم فناورانه و تنوع و پویایی تهدیدات، پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده و ملاک عمل بسیاری از کشورهای جهان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: پدافند غيرعامل به معنای كاهش آسيب‌پذيری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گيري از فعاليت‌های غيرنظامی، فنی و مديريتی است.

 

وی با بيان اينكه پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن مي شود گفت: اقدامات موثر پدافند غير عامل گستردگي زيادي دارد و تاثيرات آن در حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و ارتباطات، غذا، آب و دارو، نیروی انسانی، انرژی، رسانه‌ها و تبلیغات روانی، صنایع، مالی و اقتصادی، دیپلماسی و امنیت و دفاع به وضوح  قابل رويت است.

 

رحمانیان با اشاره به کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در راستای بهره وری موثر و استفاده از ظرفیت های مختلف جهت ارتقاء این حوزه، کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه سال هاست که در هفت کار گروه در حال فعالیت است.

 

وی افزود: کاهش آسیب پذیری نظام سلامت و زیر ساخت های حساس و حیاتی آن در برابر آسیب ها و تهدیدات متعارف و نامتعارف، افزایش میزان آمادگی در حوزه درمان و بهداشت در برابر انواع آسیب ها و تهدیدات و طراحی و اقدام پاسخ اضطراری موثر و مناسب در برابر حوادث و... از اهدافی است که این کمیته دنبال می کند.

 

به گفته رحمانیان این کمیته وظیفه دارد سناریوهای مختلف تهدیدات حوزه سلامت را تمرین کرده و با رویکردهای مناسب، تهدیدات را کنترل و پاسخ دهند؛‌همین طور به کار گیری روش های نوین آموزش، تحقیق، فناوری و پژوهش در خصوص تهدید شناسی و دفاع غیر عامل از دیگر اقدامات و فعالیت های این کمیته است.

 

وی با بيان اينكه در پياده سازی فناوری های مختلف در حوزه پدافند غير عامل ساير دستگاه‌ها می توانند مشاركت داشته باشد گفت: تمام نهادها، نيروها، سازمان‌ها، صنايع و حتی مردم عادي مي‌توانند نقش موثری در اجرای پدافند غير عامل ايفا كنند.

 

کد خبر 1226788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha