ضرورت رفع عقب ماندگی غرب زنجان

به گفته افشارچی، شمال استان زنجان دارای ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است ولی باید نگاه به غرب استان متفاوت باشد چرا که عقب ماندگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت یک هزار و ۲۶ مگابایت در کشور که به میزبانی نیروگاه برق آریان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با  حضور پربرکت رئیس جمهور در استان زنجان شاهد توسعه در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی در استان باشیم.

 

 

استاندار زنجان گفت: ساخت نیروگاه آریان زنجان کاملاً جهادی در مدت هفت تا هشت ماه گذشته به نتیجه رسیده است و پروژه را قبل از پیک انرژی وارد مدار کنیم.

 


وی افزود: وزیر نیرو پیگیر اجرای سریع این پروژه بودند و همکاری خوبی در استان برای راه اندازی نیروگاه زنجان صورت گرفته است.

 


این مسئول با اشاره به عقب ماندگی قسمت غربی استان زنجان به نسبت شمال و شرق و جنوب زنجان گفت: شرق نسبت به غرب استان روند توسعه‌ای خوبی را طی کرده است و با توجه به نزدیکی به تهران صنایع مهمی در این مسیر واقع شده است.

 


به گفته افشارچی، شمال استان زنجان دارای ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است ولی باید نگاه به غرب استان متفاوت باشد چرا که عقب ماندگی دارد.

 


وی با اشاره به اینکه ۱۲.۵ درصد مساحت استان در قسمت غربی است و تنها سه درصد در این منطقه ساکن است، ادامه داد: ۹۸ درصد روستاییان در این منطقه ساکن هستند.

 


افشارچی گفت: در غرب زنجان شهرک صنعتی شهید شهریاری فعال است و یک هزار و ۴۰۰ هکتار واگذار شده و برای دو هزار و ۷۰۰ نفر در استان زنجان اشتغال ایجاد می‌شود و ۲۰۰ هکتار هم در حال واگذاری است.

کد خبر 1226793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha