مفاهیم انقلاب اسلامی را با استفاده از ابزار فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم

چنانی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت‌هایی همچون تولید بازی‌های فکری و سرگرم‌کننده تا تولید کتاب و محتوا مفاهیم، آموزه‌ها و اهداف انقلاب را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم گفت: این امر نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر و تولید محتوا است.

ناصر چنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با اشاره به ضرورت آشنایی نسل کودک و نوجوان با مفاهیم انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی بود از این رو سبقه و چارچوب فرهنگی بر مابقی اهدافی که برای انقلاب وجود دارد، گسترده‌تر و جدی‌تر است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مقوله فرهنگ را بسیار مهم دانست و افزود: در بیانات و فرمایشان امام راحل و مقام معظم رهبری نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: ما باید از ظرفیت‌های موجود همچون تولید بازی‌های فکری و سرگرم‌کننده تا تولید کتاب و محتوا که می‌تواند مفاهیم، آموزه‌ها و اهداف انقلاب را بیشتر برای کودک و نوجوان انتقال دهد، بهره بگیریم تا با این مفاهیم بیشتر آشنا شوند که این امر برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری را می‌طلبد.

 

چنانی تصریح کرد: حقایق و نیازمندی‌های قابل ملاحظه‌ای در زندگی کودکان و نوجوانان وجود دارد که به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی باید در خصوص این نیازمندی‌ها یک تحقیق میدانی، علمی، عملی و مجازی انجام دهند که بتوانیم برنامه‌ریزی و تولید محتوای دقیقی داشته باشیم. 

 

وی عنوان کرد: طبیعتاً هر وقت تلاش ما در بحث تولید و برنامه‌ریزی بالاتر روند، کالاهای تولید داخل را بیشتر مصرف می‌کنند و بیشتر مورد توجه قرار خواهند داد و به تبع اثرگذاری بیشتری خواهد داشت ولی هر جا به این مسأله توجه نشود، کار‌های فرهنگی ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و نقدی است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری نمایشگاه کودک و نوجوان اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری چند دستگاه فرهنگی به منظور تامین نیازمندی‌های فرهنگی، فکری و روانی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها طراحی شد که جای تقدیر دارد.

 

وی با بیان اینکه معتقدم دنیای کودک و نوجوان دنیای وسیع‌تری است و باید مطالعه بیشتری در این زمینه صورت گیرد یاد آور شد: امیدواریم شاهد اثرگزاری بیشتر این رویداد در دنیای کودکان و نوجوانان باشیم.

 

کد خبر 1226827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha