میدان دادن به دشمنان از نشانه های عدم مراقبت از انقلاب است

گفت: باید مراقب این انقلاب باشیم و یکی از مهم ترین نشانه های عدم مراقبت از انقلاب، میدان دادن به دشمنان است و انتقاد سازنده خوب است به شرط اینکه روش مطالبه گری را کامل بلد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام دکتر «علی الماسی» در کارگاه آموزشی آموزه های نهج البلاغه و انطباق آن با مسائل روز، با استناد به خطبه دهم نهج البلاغه گفت: اين خطبه به داستان جنگ «جمل» و حوادث دردناك آن اشاره مى كند، و امام لشكر «طلحه» و «زبير» را به عنوان لشكر «شيطان» معرّفى فرموده سپس به ويژگي هاى خودش در اين ميدان اشاره مى كند و آن گاه برنامه آينده خود را در اين ميدان ضمن جمله هاى كوتاه و كوبنده اى كه آميخته با تهديدات جدّى براى دشمن است، بيان مى فرمايد و ضمن يك پيشگويى صريح نتيجه اين جنگ خونين را از قبل بيان مى كند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به وقایع تاریخی جنگ جمل اظهار داشت: بصیرت امام علی (ع) باعث شد که آن حضرت به صورت محکم و جدی در برابر دشمن بایستد؛ در واقع بصیرت این است که بدانیم ریشه های ماجرا به کجا ختم می شود و افرادی که در این ماجرا شرکت کردند هدف و انگیزه شان چه بوده و از کجا نشات می گیرد.

 

الماسی ادامه داد: آنچه مهم است بصیرت و آگاهی قشر جوان به خصوص نوجوانان جامعه است که بیشتر مورد هدف دشمن قرار می گیرند. باید مراقب این انقلاب باشیم و یکی از مهم ترین نشانه های عدم مراقبت از انقلاب، میدان دادن به دشمنان است و انتقاد سازنده خوب است به شرط اینکه روش مطالبه گری را کامل بلد باشیم.

 

این کارشناس و مبلغ دینی بر نقش تاثیرگذار مسئولین تاکید کرد و افزود: مسئولین دانشگاه ها باید بصیرت، روشنگری و روحیه جهادی داشته باشند و به تبیین بپردازند.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان جزء دانشگاه هایی بود که بهترین عملکرد را در این زمینه داشت و به موقع اقدام به برگزاری چند کرسی آزاد اندیشی با دانشجویان، رئیس دانشگاه و دیگر مسئولین کرد و در آن دانشجویان به مطالبه گری پرداخته و سخنان خود را بیان کردند.

 

نخستین کارگاه آموزشی «آموزه های نهج البلاغه و انطباق آن با مسائل روز» با حضور دانشجویان در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

کد خبر 1226831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha