امنیت پایدار، سنگ بنای تحقق رشد و توسعه همه جانبه است

کارشناس اجتماعی گفت: امنیت اجتماعی و پایدار در جامعه، سنگ بنایی برای تحقق رشد و توسعه در همه جوانب است.

«مرتضی زمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد نا امنی و تفرقه در جامعه، افزود: امنیت و آرامش مهم ترین شاخص برای تحقق رشد وتوسعه است.

 

وی با بیان اینکه امنیت مهم ترین شاخص پیشرفت جامعه و از ضروریات تحقق توسعه، ارتقای آموزش و تولید است، افزود: شهدا با نثار خون خود امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و امروز مسوولان  باید در سایه این امنیت در راه توسعه و آبادانی ایران اسلامی تلاش می کنند.

 

این کارشناس با بیان اینکه  امنیت پایدار هر جامعه ای در دامان خانواده ها شکل می گیرد، افزود: دشمن با استفاده از نا آگاهی جوانان به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود است.

 

وی با بیان اینکه  بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت می تواند در خنثی سازی نقشه های آنان نقش موثری داشته باشد، ادامه داد: نسل امروز کسانی هستند که جنگ و ناآرامی های ناشی از آن را ندیده و در سایه امنیتی که نشات گرفته از خون شهدا و رشادت های جانبازان و رزمندگان است ناملایمات را درک نکرده اند.

 

زمانی آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات به این نسل از لازمه های مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

 

زمانی، با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت و پرورش  فرزندان، افزود: خانواده شالوده استوار پیوندهای اجتماعی است و کانون اصلي حفظ سنت ها، هنجارها و ارزش هاي اجتماعي است.

 

وی افزود: والدین آگاه و توانمند با بالا بردن اطلاعات خود در جهت تربیت صحیح فرزندان خود می کوشند و آنان را برای زندگی اجتماعی آماده می کنند.

 

زمانی با بیان اینکه والدین باید همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: نظارت خانواده بر روي فرزندان مهمترين عامل پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است. 

 

این کارشناس اظهار کرد: خانواده بايد فرزندان خود را با ارزش هاي معنوي و اخلاق پسنديده و اعتلاي فرهنگي صحيح، هدايت نمايد.

کد خبر 1226843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha