جشنواره فردخت کاشان مکمل جشنواره بین المللی فجر است

امامی گفت: جشنواره فردخت به لحاظ تخصصی مکمل جشنواره‌های بین المللی همچون جشنواره فجر است و قابلیت مطرح شدن به عنوان یک رویداد بین المللی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «سیدمجید امامی» در اختتامیه جشنواره ملی فردخت گفت: دغدغه دولت در حوزه لباس، دسترس پذیری لباس زیبا، ساده، عفیفانه و ارزان است که مسیر آغاز آن، فعالیت هایی نظیر رویداد ملی فردخت است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: این جشنواره به لحاظ تخصصی مکمل جشنواره‌های بین المللی همچون جشنواره فجر است و قابلیت مطرح شدن به عنوان یک رویداد بین المللی را دارد.

 

امامی ادامه داد: این شورا آمادگی دارد، آثار برگزیده فردخت را پس از دریافت مالکیت حقوقی صاحبان آنها در بهترین گالری‌ها و نمایشگاه‌های تهران و شهرهای دیگر به نمایش بگذارد.

 

مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذامه داد: کاشان به تنهایی اندازه چندین مرکز استان، شاخصه‌های مردمی فرهنگ، هنر و رسانه را در حوزه نوآوری صنایع خلاق، موسسات فرهنگی فعال و همچنین در حوزه فرهیختگان پر اراده برای تحولات فرهنگی دارد.

 

امامی افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند "فردخت" نقطه ضعف‌های نظام فرهنگ پوشاک کشور را تا حد زیادی درمان و برطرف می‌کند و وظیفه می‌دانیم از تلاش مردم کاشان در این رویداد تشکر کنیم.

 

گفتنی است، سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت"برای آشنایی فارغ‌ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

کد خبر 1226867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha