نمایشگاه پدافند غیر عامل در دزفول برپا شد

معظم‌فر گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل نمایشگاه امکانات و تجهیزات پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاه‌های مربوطه در مصلای امام علی (ع) دزفول برپا شد.

عبدالحسین معظم‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل نمایشگاه امکانات و تجهیزات پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاه‌های مربوطه در مصلای امام علی (ع) دزفول برپا شد.

 

دبیر دبیرخانه پدافند غیرعامل شهرداری دزفول با اشاره به تاریخچه‌ای از ایجاد سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: این سازمان در سال ۱۳۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل و ۸ آبان ۹۰ در تقویم ایران به عنوان روز پدافند غیر عامل گنجانده شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری هدف از تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تسهیل مدیرت بحران و ارتقای پایداری ملی در برابر انواع تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن است.

 

معظم فرو با بیان اینکه دزفول به عنوان شهر مقاومت وپایداری در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود و همچنان سنگرهای دوران دفاع مقدس را حفظ کرده و به عنوان شهر پایداری معرفی شده است ابراز کرد: دزفول از دیر باز با داشتن زير زمین‌های عمیق (شوادان) و قنات‌های متعدد از در زمینه پدافند غیر عامل پیش‌رو بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری دزفول همواره در اجرای طرح‌های عمرانی به پدافند غیرعامل توجه ویژه دارد عنوان کرد: دزفول در استان خوزستان اولین شهر و همچنین در کشور جزو اولین شهرهایی است که طرح جامع مطالعاتی شهری را در سال گذشته به اتمام رسانده و امید است در هفته پدافند غیرعامل با حضور مسئولان اجرایی شود.

 

دبیر دبیرخانه پدافند غیرعامل شهرداری دزفول تصریح کرد: همچنین در این هفته علاوه بر اجرایی کردن طرح ذکر شده امید است طرح مطالعات جامع ترافیک وحمل ونقل عمومی نیز آغاز شود.

 

وی خاطر نشان  کرد: همچنین ابلاغ و آغاز اجرای مبحث ۲۱ پدافند غیرعامل (مقررات ملی ساختمان) جهت اعمال در ضوابط شهر سازی انجام می‌شود.

 

معظم فر از اجرای کارگاه‌ آموزشی با هماهنگی آموزش و پرورش دزفول خبر داد و ابراز کرد: رزمایش پدافند با حضور تمام ادارات مربوطه در یکی از مداس دزفول برگزار می‌شود.

 

وی در خاتمه یاد آور شد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و هماهنگی لازم در روز پنجشنبه پنجم آبان ماه بازدید از قمش چوقابافان به صورت نیم بها برای عموم مردم انجام می‌شود.

 

کد خبر 1226883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha