هدف اصلی دشمن ایجاد انشقاق در وحدت و تضعیف امنیت ملی است

رحیم صفوی گفت: هدف اصلی دشمن ایجاد انشقاق در وحدت و تضعیف امنیت ملی است و در همین راستا صد هزار عضو هیات علمی دانشگاهها و حدود یک میلیون معلم باید دانشجو و دانش آموزان خود را آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» امروز(۵ آبان) در سیزدهمین آیین گرامیداشت شهدای وحدت گفت: می دانیم دشمنان در کدام کشور منطقه هستند و اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی داریم که اگر آنها وحدت، منافع، امنیت، ارزشها و خط قرمزهای ما را زیرپا بگذارند منهدمشان کنیم.

 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: دشمنان خارجی بدانند که ما آنها را رصد می‌کنیم و اگر از خط قرمزهای ایران عبور کنند، جمهوری اسلامی پاسخ قاطع خواهد داد، به دشمن خارجی و فرامنطقه‌ای می‌گوییم از توانمندی‌های ما بی‌خبر است اما ما می‌دانیم که آنها بسیار آسیب پذیر هستند.

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی دیروز در شیراز گفت: حادثه تروریستی-تکفیری دیروز در شیراز که تروریست کافر غیرایرانی از در بخش زنانه حرم وارد شد و زائران را به رگبار بست قلب همه ما را جریحه دار کرد.

 

رحیم صفوی افزود: امیدواریم با طراحان پشت صحنه و آمران و عناصر اصلی برخورد قاطع و عبرت آموزی شود تا همگان بدانند این اعمال رذیلانه و مذبوحانه در ایران و اماکن مقدس جایگاهی ندارد.

 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که حفظ امنیت، وحدت، قدرت و منافع ملی از اهداف اساسی همه حکومت‌ها است، ادامه داد: به هر علتی اینها به خطر بیفتد همه ملتها و حکومت‌ها وارد عمل می‌شوند.

 

وی گفت: حادثه تروریستی دیروز در شیراز و ناآرامی های اخیر باید حکومت و ملت را به یک فهم و عمل مشترک راجع به راهبرد دشمنان خارجی و داخلی و همچنین ضعفهای مدیریتی و آسیب پذیری های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی ما برساند.

 

رحیم صفوی افزود: دولت و ملت و حکومت هم برای مقابله با راهبرد دشمنان و سر و سامان دادن به ضعفهای داخلی برای عبور از وضعیت موجود و رسیدن به شرایط مطلوب باید یک سری اعمال مشترک را سامان دهند.

 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: برگزاری اجلاس شهدای وحدت را باید در راستای جهاد تبیین، تفسیر کنیم که یکی از اهداف جهاد تبیین هوشمندسازی و ساختن نسل جوان است یعنی باید بدانیم شهدا چه کسانی بودند و چه رفتار و عملکردی داشتند چون بیش از ۱۸ میلیون از جمعیت این کشور ۱۵ تا ۲۹ سال هستند و ۶۵ درصد جمعیت کشور زیر ۴۰ سال هستند، یعنی نسلی که انقلاب و جنگ و شهدا را کمتر می‌شناسند.

 

وی با بیان اینکه شهید شوشتری را بیش از ۴۰ سال از نزدیک می شناختم افزود: این شهید والامقام، مردمدار و مردمیار بود و دائم در ماموریت حضور داشت و شهید محمدزاده نیز که دلاوری خط شکن بود در راه عزت اسلام و امنیت کشور فداکاری کرد و در محرومیت زدایی هم سنگ تمام گذاشت.

 

رحیم صفوی افزود: پاسداران از دل مردم بیرون آمده اند و عهد و پیمان بسته اند که به رهبری، مردم و شهدا وفادار باشند و از عزت، شرافت، اقتدار و امنیت کشور دفاع کنند، هدف اصلی دشمن ایجاد انشقاق در وحدت و تضعیف امنیت ملی است و در همین راستا صد هزار عضو هیات علمی دانشگاهها و حدود یک میلیون معلم باید دانشجو و دانش آموزان خود را آگاه کنند.

 

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: حضور یکپارچه مردم برای مقابله با ناآرامیها و مقابله قدرتمندانه نیروی زمینی سپاه با ضدانقلابی که در اقلیم کردستان قرار داشت و کوبیدن مقتدرانه مواضع آنها هشدار به برخی از کشورهای همسایه و مراکز رسانه ای آنها بود که با حضور عناصر ضدانقلاب دخالت می کردند.

 

رحیم صفوی تاکیدکرد: دشمن بداند حکومت و ملت ما مقتدر است و رهبری حکیم و مردمی هوشمند و سرزمینی سرشار از منابع اقتصادی و انسانی داریم. بهترین ملت و سرزمین و دین را داریم با وحدت قوا و انسجام و حل مشکلات در داخل، قدرتمند هستیم و هیچ دشمنی یارای مقابله با ما را ندارد.

کد خبر 1226893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha