کتابنما فرصتی ویژه برای پیوند مخاطبان با کتاب و سینما در اصفهان

غفرانی گفت: فصل پنجم کتابنما رویداد فرهنگی ویژه مخاطبین کتاب و سینما در راستای ترغیب، تشویق و تهیج کودکان در فروشگاه کتاب سوره مهر اصفهان برگزار می شود.

«علی غفرانی کجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان اظهار کرد: «طرح کتابنما» طرحی فرهنگی و تلفیقی از کتاب و سینما است که در حال  اجرا است.

 

مدیر سوره مهر اصفهان با اشاره به رویکرد این طرح عنوان کرد: در کتاب‌نما برای ترغیب مخاطبان سینما به سمت کتاب و مخاطبان کتاب به سمت سینما تلاش می‌شود؛ با ورود انیمیشن‌های فاخر به سینما، دانش‌آموزان با شرایط سنی مشخص به عنوان جامعه هدف این طرح قرار گرفتند.

 

وی ابراز داشت: ویژه برنامه فرهنگی کتابنما که توسط طرح و برنامه ریزی سوره مهر اصفهان به جهت پیوند مخاطبین سینما و کتاب طراحی شده است که در فصل های قبلی با اکران فیلم های سینمایی منصور، موقعیت مهدی، هناس و بدون قرار قبلی همراه با کتب مرد ابرپوش (زندگی نامه شهید ستاری)، آقای شهردار (زندگی نامه شهید مهدی باکری)، شهید علم (زندگی نامه شهید رضائی نژاد) و رمان جذاب آبی ها با حضور حداکثری مجموعه های فرهنگی، هنری، مذهبی، دانشگاه ها، ارگان های دولتی و جمع های خانوادگی در پردیس سینمایی برگزار شد.

 

غفرانی در ارتباط با چگونگی اجرای کتابنما تصریح کرد: برای مجموعه‌های دانش‌آموزی سانس‌های اکران انیمیشن در یکی از سینماهای اصفهان در نظر گرفته می‌شود و دانش‌آموزان قبل از تماشای آن به فروشگاه‌های کتابی که پیش از این دایر شده‌اند، هدایت می‌شوند تا با معرفی کتاب به روش‌های مختلف به سمت کتابخوانی ترغیب شوند‌‌.

مدیر سوره مهر اصفهان ادادمه داد: فصل پنجم کتابنما با ورود انیمیشن‌های فاخر در سینما برای کودکان با رده سنی 6 تا 11 سال به عنوان جامعه هدف این طرح در فرم مجموعه های فرهنگی، مذهبی، دانش آموزی و خانوادگی از ابتدای مهر ماه آغاز شد.

 

وی افزود: در فصل پنجم کتابنما سانس‌های اکران انیمیشن در پردیس سینمایی در نظر گرفته می‌شود و کودکان قبل از تماشای انیمیشن سینمایی از ظرفیت های کتابنوردی سوره مهر اصفهان در همان مجموعه سینمایی باحضور کارشناسان خبره در قالب های جذاب فرهنگی و آشنایی با کتب متناسب با رده سنی بهره مند می شوند.

 

غفرانی تصریح کرد: همچنین در حاشیه این برنامه کودکان از ظرفیت های طراحی شده از جمله آشنایی با ویژگی‌های انواع کتاب همچون اندازه، جلد، نوع کاغذ و ... در جهت سوق دادن آنها به سمت کتاب بهره گرفته و در مسابقات و بازیهای تفریحی تمرکزی شرکت می کنند. باتوجه به بازخوردهای دریافتی از سوی کودکان در حین اجرای کتابنما و همچنین مراجعه بعدی ایشان به‌همراه خانواده برآن شدیم با طرح‌های دیگری همچون کتابگرد، ویترین کتاب در جهت ترغیب هرچه بیشتر و تثبیت مطالعه کتاب اقدام کنیم.

 

وی یادآور شد: باتوجه به استقبال بسیار خوب کودکان از فصل پنجم کتاب نما، این رویداد فرهنگی در سانس های 50 تا 150 نفره اکران می شود و امکان هماهنگی رزرو سانس برای تمامی مجموعه های فرهنگی، مذهبی و مدارس افزایش یافته است.

کد خبر 1226908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha