فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزش از اهداف پدافند غیرعامل است

رضایی فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آموزش بین اقشار مختلف جامعه را یکی از اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها باید از مدارس آغاز و در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، محمد رضایی،  پنج‌شنبه( ۵ آبان) در نشست کارگروه فرهنگی و آموزش اجتماعی پدافند غیرعامل که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش مثل همیشه در تمامی مناسبت‌ها، تلاش‌های ارزشمندی داشته است، ابراز امیدواری کرد که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل نیز برنامه‌های خوبی در واحد‌های اداری و آموزشی استان اجرایی شود.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به نقش بی‌بدیل عرصه تعلیم و تربیت در آموزش، یکی از اهداف پدافند غیرعامل را نهادینه کردن آموزش اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این برنامه می تواند از مدارس آغاز و در جامعه نهادینه شود.

 

رضایی با تاکید بر ناکافی بودن آموزش‌های مربوط به پدافند غیرعامل و ضرورت تداوم آن و همچنین گستردگی دامنه فعالیت این حوزه و تغییر رویه کاری متناسب با شرایط کشور، اظهار داشت: در این وضعیت نیاز به تلاش بیشتر احساس می شود و آموزش و پرورش باید ضمن ورود، نسبت به تبیین مسایل در قالب پدافند غیرعامل اقدام کند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان و هدف قرار دادن دانش‌آموزان در قضایای اخیر، تصریح کرد: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، حکمرانی درستی در فضای مجازی انجام نشد و امروز در معرض جنگ رسانه‌ای دشمن قرار داریم و دشمنان به این موضوع پی برده و برنامه‌های خود را از این بستر دنبال می‌کند.

 

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی در این عرصه به منظور خنثی سازی نقشه دشمنان، به حوادث اخیر و توطئه‌های دشمنان نظام پرداخت و با بیان اینکه در این خصوص سناریوهایی توسط دشمن طراحی شده بود، گفت: فوت مرحومه مهسا امینی، بهانه‌ای برای این موضوع بود.

 

رضایی تشکیل گردان سایبری توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس و وارد شدن گروهک‌های معاند را از اقدامات طراحی شده عنوان کرد و با بیان اینکه این موضوع زنگ خطری است که نیاز به برنامه‌ریزی و خنثی‌سازی نقشه دشمنان دارد، تصریح کرد: در این شرایط باید با جهاد تبیین، جلوی شایعه پراکنی دشمنان را گرفت.

 

وی با توصیه به مسئولان و مدیران برای مدیریت موضوعات و جلوگیری از وقوع هر گونه مشکل، حفظ زیر ساخت‌های کشور را از اقدامات ضروری عنوان کرد و با اشاره به پیش بینی‌های لازم و خود مراقبتی در این خصوص توسط دستگاه‌ها و نهادها، توصیه کرد حتما تدابیر لازم در خصوص حفظ سرمایه‌ها از آسیب‌ها به ویژه بحث سایبری اتخاذ و هوشیاری و مراقبت لازم به عمل آید.

کد خبر 1226915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha