بی اعتنایی به حوزه آموزش از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر است

قاسم زاده گفت: دانشگاه ها و آموزش و پرورش رکن اصلی ساختارهای حاکمیتی هستند، اگر این ۲ رکن مورد بی اعتمادی و بی توجهی مسئولان قرار گیرد، تبعات جبران ناپذیری وارد می شود و از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر بی اعتنایی به حوزه آموزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید علی قاسم زاده» در مراسم افتتاح مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی (محما) که امروز (پنجشنبه ۵ آبان) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم این سلسله نشست ها زمینه معرفت افزایی و حضور جدی شما نوجوانان و جوانان در عرصه های مختلف و در حکمرانی مردمی که از برنامه های دولت است، باشد.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یکی از مردمی ترین دانشگاه هاست که بر مبنای رسالت، هدفش تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی به ویژه تربیت نیرو در کشورهای جبهه مقاومت است.

 

وی عنوان کرد: دانشگاه در این ایام آثار پرخیر و برکتی در کشور و عرصه های بین المللی گذاشته و ان شاالله شما در مسیر پیشرفت و علمی به این دانشگاه آمده و در آن تحصیل کنید.

 

قاسم زاده در ادامه اعلام کرد: دانشگاه ها و آموزش و پرورش در هر کشوری رکن اصلی ساختارهای حاکمیتی هستند، اگر این ۲ رکن مورد بی اعتمادی و بی توجهی مسئولان قرار گیرد، تبعات جبران ناپذیری در حوزه های معرفتی و فرهنگی وارد می شود و از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر بی اعتنایی به حوزه آموزش است.

 

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری نداریم آموزش و پرورش و دانشگاه ها خصوصی شود با این کار بخشی از ویژگی های آموزش معرفتی و فرهنگی است، ذبح می شود و آنچه در کشور ما اتفاق افتاد، خصوصی سازی دانشگاه ها و آموزش و پرورش است و ما با این رویکرد مخالف هستیم و باید نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی در خدمت و کنار دولت باشد و نظام حاکمیتی باید آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی را هدفگذاری کند.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث معرفتی باید بیش از گذشته فعال شوید و تمام کتاب های شهید مطهری را مبنای فکری خود قرار دهید و مطمئن باشید نظام فکری و استدلالی از طریق خواندن کتاب های شهید مطهری شکل می گیرد.

 

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین اظهار کرد: امیدواریم این حرکت که بعد از جلسات متعدد برای مشارکت دادن جوانان و نوجوانان در حکمرانی مردمی به نتیجه رسیده طلیعه ای خوبی در حوزه فرهنگی باشد.

 

«سید رضی آقاسیدی» خاطر نشان کرد: ان شاالله این مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی، مدرسه دخترانه هم خواهد داشت و ان شاالله ماحصل این جریان سازی به محصولی تبدیل شود که کمبودهایی که در میدان شاهد هستیم و به خط و مشی گذاری ها و عدم مشارکت برخی لایه های مردمی برمی گردد، جبران شود.

 

کد خبر 1226949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha