حقوق بشر باید در کشمیر حفظ شود

شهریار با تاکید بر این مهم که حقوق بشر باید در کشمیر حفظ شود، گفت: از جامعه بین المللی می خواهیم تا نقش خود را در تضمین حق خود مختاری برای مردم کشمیر ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمد شهریار» در مراسم بزرگداشت روز سیاه کشمیر که در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد با ارائه توضیحاتی درباره شرایط فعلی کشمیر بر غیر قانونی بودن اشتغال کشمیر توسط هند و شرایط مصیبت بار حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت کنترل نیروهای اشغالگر هند تاکید کرد.

 

کنسول پاکستان در مشهد درباره مصیبت مردم‌ کشمیر تحت مقررات منع عبور و مرور، محاصره خانگی و قطع خطوط ارتباطی تو ضیحاتی ارائه کرد و ضمن تاکید بر این مهم که حقوق بشر باید در کشمیر حفظ شود، از جامعه بین الملل خواست تا نقش خود را در تضمین حق خود مختاری برای مردم کشمیر ایفا کند.

 

وی ضمن ابراز تاسف از اقدامات دولت هند در نقض حقوق بشر، اظهارداشت: هرکس حق دارد در صلح و آزادی زندگی کند.

 

شهریار همچنین تشدید هولناک خشونت از آگوست ۲۰۱۹ در کشمیر و در پی آن قطع خطوط ارتباطی توسط دولت راست گرای هند را محکوم کرد.

 

کنسول مراتب تقدیر و تشکر خود را از رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت مستمرشان از مردم مظلوم کشمیرکه در جامو و کشمیر تحت اشتغال هند زندکی می کنند، ابراز داشتند.

 

گفتنی است این مراسم با حضور نماینده دفتر نمایندگی وزارت خارجه ایران، نمایندگی های کنسولی، مقامات بلندپایه استان، اصحاب رسانه و اعضای جامعه پاکستانی ها در کنسولگری پاکستان برگزار و پیام های رئیس جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان قرائت شد و یک مستند ویدئویی نیز که به طور خاص به زبان فارسی آماده شده بود برای حضار به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 1226951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha