احیا و تقویت ارزش های اسلامی رسالت مهم معلمان است

بیک محمدی هزاوه، گفت: احیا و تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی، رسالت مهم معلمان و مربیان آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «محمد رضا بیک محمدی هزاوه»  امروز(5 آبان) در یادواره شهید رحیم آنجفی که در جمع معلمان و فرهنگیان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی گفت: وجود بیش از پنج هزار شهید معلم در کشور و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید نشانگر پیشتازی فرهنگیان برای دفاع از ارزش های اسلامی است.

 

معاون اجرایی سپاه روح الله استان مرکزی و پژوهشگر دفاع مقدس، با بیان اینکه استان مرکزی مفتخر به داشتن ۱۸۳ شهید معلم است، افزود: تمام هستی بشریت از تعلیم، تربیت و علم سرچشمه می‌گیرد و هر حرکتی برای رسیدن به هدف مستلزم شناخت است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شناخت بدون علم و مهارت حاصل نمی شود، خاطر نشان کرد: مهارت با زحمات معلمان عزیز رقم می خورد و این مهم رسالت معلمان را دو چندان می کند.

 

وی ضمن گرامیداشت سالرگرد شهادت معلم شهید، رحیم آنجفی بر تبیین سیره و شخصیت این شهید گرانقدر تاکید کرد و گفت: سردار شهید رحیم آنجفی در قله معلمی قرار دارد و آنچیزی که بیان می کرد از امام خمینی(ره)، معلم بزرگ قرن آموخته بود و امروز معلمان عزیز اگر می خواهند گفته هایشان برای دانش آموزان اثرگذار باشد، باید همچون شهید آنجفی عامل باشند.

 

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهید رحیم آنجفی همواره به یاد خدا بود و در معنویت و اخلاق، قرآنی عمل می‌کرد، شهید آنجفی عامل به مکتب قرآن بود و به همین جهت اطرافیان او را بسیار دوست می داشتند و برای او احترام ویژه ای قائل بودند و حرف آقا رحیم ‌را با قلوبشان می شنیدند.

 

نویسنده کتاب مدیر سرافراز با تأکید بر اینکه صداقت شهید رحیم آنجفی زبانزد خاص و عام بود، اظهار کرد: ایشان در معاشرت صحیح اسلامی و انسانی همواره پیشگام بود و با وجود اینکه در زمان عمر خود بالاترین رتبه علمی را داشت اما همواره ساده سخن می گفت و دور از غرور و تکبر رفتار می‌کرد.

 

 

بیک محمدی ادامه داد: شهید رحیم آنجفی اهل کار و تلاش جدی بود و در کنار کشاورزی، یک معلم بسیجی و توانمند بود و در کار خیر و دستگیری از نیازمندان پیشی می گرفت.

 

معاون اجرایی سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه شهید رحیم آنجفی در دفاع مقدس علاوه بر اینکه هدایت گر بود و خودش برای دفاع همیشه در قله ایستاده بود، گفت: در برابر دشمنان هیچ وقت قد خم نکرد، در کوران حوادث هیچ ترسی از دشمنان نداشت و با رزمندگان ارتباط بسیار صمیمی داشت.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شهید رحیم آنجفی در دورترین و محروم ترین نقاطی که برای خدمت اعزام شده بود، دستگیر مستضعفین بود و مردم خطه آذربایجان هنوز از شهید آنجفی به نیکی یاد می کنند و خدماتش ماندگار است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید رحیم آنجفی یک فرمانده سرآمد و توانمند بود و اهل برنامه ریزی، انسجام و کار تشکیلاتی، گفت: برای مدیریت وقت زیادی می گذاشت و البته در رفتار با نیروها عصاره محبت بود و به جهت محبت زیاد، در قلوب اطرافیان فرماندهی می‌کرد.

 

پژوهشگر دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شکوفا کردن صفات ارزشمند شهید رحیم آنجفی در جامعه و تبیین آنها برای نسل جوان در راستای اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) یک ضرورت مهم است، گفت:  آموزش و پرورش نقش کلیدی در این راستا دارد.


در پایان این مراسم و با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله، مسئول بسیج فرهنگیان استان و جمعی از معلمین و کارشناسان آموزش و پرورش، آیین رونمایی از ساختمان سردار شهید رحیم آنجفی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی انجام شد.

کد خبر 1226972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha