امام جمعه جدید راین معرفی شد

مراسم معارفه امام جمعه جدید راین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ مراسم معارفه امام جمعه جدید با حضور مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و مسئولین محلی همزمان با روز جمعه( ۶ آبان) برگزار شد.

 

 

 

بر اساس این گزارش؛ حجت الاسلام عباس اسماعیل زاده سمت امام جمعه جدید راین معرفی و از زحمات حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه سابق قدردانی شد.

 

 

 

حجت الاسلام اسماعیل زاده پیش از این امامت جمعه باغین را به عهده داشته و پس از حجج اسلام محمد قاسمی زاده، حمید اسماعیل پور و علی اکبر علیدادی سلیمانی، چهارمین امام جمعه راین است.

 

 

 

حجت‌الاسلام علی حسنی سعدی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با بیان اینکه نماز جمعه قلب تپنده فرهنگی هر شهر یعنی نشان‌دهنده مسائل فرهنگی جامعه است؛ افزود: اگر جمعیت نمازجمعه کم باشد به این معنی است که مسائل فرهنگی شهر ضعیف است و مساجد خوب کار نمی کنند.

 

 

وی تصریح کرد: البته امام جمعه به تنهایی نمی تواند شق القمر کند همه باید کمک کنند و نمازجمعه میزان ارزیابی فرهنگی یک شهر است.

 


 

حجت الاسلام حسنی سعدی با تاکید بر اینکه در همه برنامه های فرهنگی باید مسائل کودک و نوجوان در آن دیده شود و ورود جوانان به این برنامه ها را فراهم کرد؛ افزود: دومین مسئله مهم این است هر طرح و پروژه ای که قرار است اجرا شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

 

 

 

وی بیان کرد: حتی مسائل اقتصادی خانواده بدون داشتن پیوست فرهنگی به از هم پاشیدگی خانواده می انجامد زیرا اشتباه در مسائل فرهنگی باعث می شود یک نسل را از دست بدهیم.

 

 

 

حجت الاسلام عباس اسماعیل زاده، امام جمعه راین هم با بیان اينکه بنده امام جمع و امام همه هستم؛ این جایگاه را امانت دانست و گفت: طبق اصول قدم برمی داریم و ارتقای راین به شهرستان را موضوع مهمی دانست که باید دنبال شود.

 

 

 

حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه سابق راین در خطاب به امام جمعه جدید اظهار کرد: به شهری آمدید که مردم قبل از انقلاب و در دوران اختناق به مسجد می رفتند؛ ۶۵ شهید دارد.


 

وی افزود: راین، شهری با سابقه و فرهنگی در خدمت ولایت حماسه آفریده و بیش از ۲۰ سال پایگاه نمازجمعه دارد و مالک اشتر لشکر ۴۱ ثارالله به فرموده حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید ذبیح الله قریه میرزایی از این شهر است.


 

امام جمعه سابق راین و امام جمعه جدید انار تصریح کرد: مردم راین مردمی با فرهنگ و غیرتمند هستند و سهم راین چهار شهید از شهدای حادثه تشییع حاج قاسم است.

 

بخشدار راین هم بخشی از ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی، معادن، کشاورزی راین به عنوان شهر ملی چاقو را فهرست کرد.

کد خبر 1227007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha