مردم خراسان جنوبی هم‌صدا با شیراز/ بکُشید ما را؛ بیدارتر می‌شویم

مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ اعلام کردند که صبر و تحمل در برابر اقدامات این عمال بیگانه جایز نیست و از دستگاه قضایی و مسئولان خواستند با عوامل اصلی فتنه اخیر برخورد قانونی کنند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: زهرا مهرور- روز چهارشنبه غروب خونینی در شیراز رقم خورد. در پی یک حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز، تعدادی از مردم بی‌گناه ایران به شهادت رسیدند. براساس این گزارش، یک تروریست مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراغ، خادمین و زوار این حرم مطهر را به رگبار گلوله بست. در پی این حمله تروریستی، ۱۵ نفر از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت احمد‌بن‌موسی(ع) به شهادت رسیدند. همچنین طبق آخرین آمار منتشره، ۲۳ نفر نیز در این حمله تروریستی خونین زخمی شده‌اند که البته حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

 

امروز مردم استان خراسان جنوبی بعد از اقامه نماز دشمن شکن جمعه با برپایی تظاهراتی از محل مسجد جامع المهدی(عج) به سمت میدان نماز، جنایت ددمنشانه تروریستی عوامل استکبار در تجاوز به حریم اهل بیت و به شهادت رساندن زائرین حرم مطهر احمد بن موسی(ع) را محکوم کردند. نمازگزاران بیرجندی با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر محکومیت دشمنان و رسانه‌های معاند و با شعارهای «جانم فدای رهبر»، «مرگ بر امریکا، مرگ بر منافق»، «ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، «مرگ بر فتنه گر» و «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم» از مسئولین قضایی و امنیتی و انتظامی درخواست کردند عاملان این جنایت را در اسرع وقت به سزای اعمالشان برسانند و چون همیشه پاسدار امنیت کشور عزیزمان باشند.

 

ما اهل شهادت هستیم

یکی از تظاهرکنندگان با محکومیت حرکت ددمنشانه عوامل استکبار در تجاوز به حریم اهل بیت علیهم السلام و به شهادت رساندن زائرین حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: بی شک این جنایت کور و تروریستی، بار دیگر عمق خباثت و کینه‌ی دشمنان این مرز و بوم را به نمایش گذاشت.

 

محمد حسین‌پور با در دست داشتن پرچم مقدس ایران اسلامی شعار مرگ بر فتنه‌گر و امریکا سر می دهد و می افزاید: دشمنان این نظام مقدس برای رسیدن به اهداف شوم و توطئه‌های کثیف خود از انجام هیچ جنایتی حتی به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و زائران بی گناه ابایی ندارند.

 

وی با بیان اینکه ما اهل شهادت هستیم، تأکید می کند بی تردید مردم صبور و انقلابی ایران اسلامی، به حرمت خون شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ باری دیگر حسرت تفرقه و ناامیدی را به دل دشمنان قسم خورده این نظام مقدس، به ویژه آمریکای جهان خوار و اسرائیل پلید خواهند گذاشت.‌

 

آری امروز باری دیگر مردم ولایتمدار و انقلابی مرکز استان و شهرستان های خراسان جنوبی به خیابان ها آمدند تا مشت محکمی بر دهان مستکبرین عالم و بانی این اقدامات تروریستی بزنند و به آنها یادآوری کنند که ملت ایران هرگونه هتک حرمت به مقدسات و برهم زدن امنیت و زندگی مردم را نمی پذیرد.

 

به راهمان تا انقلاب مهدی(عج) ادامه می دهیم

زهرا غلامی از مادران بیرجندی که صحنه های پخش شده از این حادثه‌ی تروریستی در حرم شاهچراغ و خون های بر زمین ریخته زائران و کودکان بی گناه هر لحظه جلوی چشمانش است، با ابراز انزجار از آمران و عاملان این واقعه تلخ، می گوید: امروز با فرزندم آمده ام تا با خانواده‌های داغدار و عموم مردم مؤمن و انقلابی استان فارس ابراز همدردی کنم و به دشمنان این نظام مقدس این فرمایش امام خمینی(ره) را یادآور شوم که می فرمودند:«بکُشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود».

 

وی بر لزوم هوشیاری آحاد مردم در شرایط کنونی تاکید می کند و می افزاید: ملت وفادار ایران زیر چتر ولایت فقیه تا انقلاب مهدی(عج) به راهش ادامه می دهد و بیش از پیش نقشه های دشمنان را نقش برآب می کند.

 

 

ملت ایران زمینه‌سازان و مشوقان فتنه‌گران را نمی‌بخشد

در قطعنامه پایانی راهپیمایی در محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز آمده است: این روزها ایران اسلامی شاهد اتفاقات تلخ وناگواری بوده که بیانگر عمق کینه استکبار جهانی و مزدورانش از نظام اسلامی و مردم بیدار وهمیشه در صحنه است. ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی طی روزهای اخیر مورد هجمه‌ی وحشیانه دشمنان و درمعرض جنگ ترکیبی زخم خوردگان از نظام اسلامی قرار گرفته است. حمله به نوامیس مردم، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، به شهادت رساندن حافظان امنیت و بی حرمتی به ساحت مقدس کلام الله مجید و هتک حرمت مساجد و اماکن و مشاهد شریفه  گوشه‌ای از اقدامات پلیدی است که از سر استیصال، توسط مزدوران استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل صورت گرفته و بی گمان هریک از این ها، گناه نابخشودنی است و توسط مردم غیرتمند و جوانان برومند کشورمان بی‌پاسخ نخواهد ماند. 

 

گناه عظیم و اقدام پلید حمله به بارگاه ملکوتی و قدسی حضرت احمد بن‌موسی (ع) و جنایت هولناک به شهادت رساندن جمعی از زائران مظلوم این حرم مطهر نزد هر انسان آزاده محکوم و ننگ ابدی را برای عاملان و زمینه سازان این اقدام تروریستی در پی خواهد داشت. امروز ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای عزیز، موافقت خود را با موارد زیر با ندای رسای «الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌کنیم:

 

۱. جنایتی که درحرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز رخ داد؛ قطعه‌ای از نقشه‌ی شوم مستکبران علیه ملت بزرگ ایران و مکمل اغتشاشات و آشوب‌های اخیر است. ما این جنایت سخیف و شهادت زوار مظلوم و بی دفاع رابه شدت محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عوامل پیدا و پنهان و زمینه سازان این جنایت وحشیانه هستیم.

 

۲. آنانی که طی هفته‌های اخیر با تحریکات خود زمینه ساز و مشوق فتنه گران شدند؛ دستانشان در خون بیگناهان و گام‌هایشان در مسیر آماده سازی این جنایت خونبار بوده و ملت ایران هرگز آنها را نخواهند بخشید و مسئولین قضایی باید طبق قانون با آنان برخورد کنند.

 

۳. ضمن تاکید بر وحدت ملی، قومی و مذهبی و تشکر از سعه‌ صدر مسئولان محترم نظام اسلامی و نیروهای حافظ نظم و امنیت دربرابر فتنه‌گران، اعلام می‌کنیم؛ صبر و تحمل دربرابر اقدامات این عمال بیگانه جایز نیست و از دستگاه قضایی و مسئولان حافظ نظم و امنیت می‌خواهیم بدون کمترین ملاحظه، با قاطعیت با عوامل اصلی فتنه اخیر و شکاف آفرینان در حریم وحدت ملی برخورد قانونی کنند. 

 

۴. ما متهم اصلی این جنایت‌ها را حکومت مستکبر و روبه زوال آمریکا ورژیم منحوس صهیونیستی و حکام دست نشانده منطقه‌ای استکبار (مثلث عبری-عربی- غربی) می‌دانیم یقیناً این حکام زورگو و جنایتکار خاصه حاکمان سرسپرده منطقه تاوان جنایات سنگین خود را خواهند پرداخت.

 

۵. سنگر تعلیم و تربیت و دانشگاه دارای تقدس بوده و دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز آینده سازان کشور و مایه افتخار ما هستند از آنان می‌خواهیم همچون گذشته ادامه دهندگان راه امام راحل و شهدای عزیز و تحقق بخش رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بوده و توطئه‌های شوم عمال استکبار و فتنه گران مزدوررا خنثی سازند.

 

۶. درطول این ایام، فتنه‌گران سعی کردند به ساحت نورانی ولایت، این رکن رکین اسلام و قوام و دوام نظام و کشور جسارت کنند، ضمن تجدید پیمان با حضرت ولی عصر (عج) دست از نائب برحق ایشان نخواهیم کشید و همچنان استوار و پابرجا، گوش به فرمان منویات و رهنمودهای راهگشا و هدایت‌های داهیانۀ معظم‌له، تا پای جان و آخرین نفس بوده و از ولایت و ایران قوی و مستقل و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اعتقاداتمان در برابر هجمۀ شوم دشمنان دفاع خواهیم کرد.

 

۷. جنایت به شهادت رساندن جمعی از فرزندان این مرز و بوم حجت را بر همه تمام کرده، راه هرگونه عذر و بهانه‌ای را بسته و از خواص جامعه می‌خواهیم با اهتمام به جهاد تبیین با تمام وجود به روشنگری پرداخته و توطئه‌های تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند. با صدای رسا اعلام می‌کنیم در ایام که باورها و مقدسات ملعبه دست بیگانه پرستان می‌شود؛ سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و نزد خدای بزرگ نابخشودنی است.

 

در پایان راهپیمایان با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بندهای قطعنامه پایانی این راهپیمایی را با ندای الله اکبر تایید کردند و با ذکر یا زهرا(س) و مهدی (عج) بیا، این راهپیمایی را خاتمه دادند.

 

کلام آخر

اغتشاشات به کام تروریسم آشوب‌های خیابانی و ناامن شدن فضای عمومی در شهرها همواره محرکی برای تروریست‌ها بوده تا عملیات‌های کوردلانه خود را به مرحله اجرا برسانند. حوادث هفته‌های اخیر و کاهش سطح امنیتی شهرها از یک سو و افزایش فشار عمومی بر مدافعان امنیت، از عوامل تاثیرگذار برای میدان‌دار شدن تروریست‌ها به حساب می‌آید. در هفته‌های گذشته ضدانقلاب حامی اغتشاشات تمام توان خود را برای توجیه و گسترش خشونت به میدان آورده بود. تبلیغ حملات فیزیکی به روحانیون، اقشار مذهبی و... نمونه‌هایی از فعالیت حامیان جریان آشوب بود که به ترویج خشونت از سوی اغتشاشاگران منتهی شد. با این حال ضدانقلاب حامی ترویج خشونت علیه متدینان، همزمان با انتشار خبر حمله تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، در اقدامی وقیحانه با تشکیک نسبت به اصل حادثه، آن را توطئه‌ای خودساخته از سوی نظام دانست.

 

 

کد خبر 1227040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha