اغتشاشگران  باید تقاص خون شهدای شاهچراغ را بدهند

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آنانی که این اغتشاش‌ها را ایجاد کردند، باید تقاص خون شهدای شاهچراغ را بدهند و دستگاه قضا، انتظامی باید با عاملان اصلی اغتشاشات و حمله تروریستی به شاهچراغ با استناد به مدارک موجود با قاطعیت برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی»، امروز، ( ۶ آبان ماه)، در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) شهر برگزار شد، با اشاره به جنایت حرم مطهر احمد بن موسی در شاهچراغ شیراز،ضمن محکوم کردن این حمله هولناک اظهار کرد: این عمل ها بر اراده امت خللی وارد نمی کند و دشمنان باید ناامید شوند چرا که این اقدامات تلاش های مذبوحانه است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مسوولان امر باید با قوت و قدرت با اغتشاشگران برخورد کنند تا امنیت در جامعه حفظ شود، گفت: دستگاه قضا، انتظامی باید با عاملان اصلی اغتشاشات و حمله تروریستی به شاهچراغ با استناد به مدارک موجود با قاطعیت برخورد کنند.

وی افزود: عده‌ای در این اغتشاش‌ها به بهانه فوت یک بانو که ما نیز از آن متاثر هستیم، اقدام به توهین به سردار سلیمانی، رزمندگان، قرآن، دین، افراد متدین و افراد چادری کرده و هنوز هم به این ظلم‌های خود ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: همین کارهاست که به تکفیری ها جرات داد تا به حرم اهل بیت حمله کرده و مردم بی دفاع و بیگناه را به خاک و خون بکشند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن عده ای را شستشوی مغزی می دهد و با تبلغات خود به افراد خوب و مثبت توهین می کند،گفت: ظلم امریکا، اسرائیل و تکفیری ها را در طول ادوار گذشته شاهد بودیم لذا همه باید در برابر دشمن ید واحد باشیم و همه از اغتشاشگران اعلام انزجار کرده و افراد معروف،سرشناس و صاحب نظران موضع صریح خود را اعلام کنند. 

وی بااشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر مدیریت فضای مجازی گفت: مطالبات رهبری باید اجرایی شود و فضای مجازی در کشور مدیریت شود و شبکه ملی اطلاعات کشور هرچه سریعتر راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: مجلس باید در این خصوص قانون تصویب کرده و مسوولان هم باید با قدرت اجرایی کرده و جلوی استفاده نابجا از فضای مجازی را بگیرند.

وی با گرامیداشت ۸ آبان روز دانش آموز، بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: البته برای تحقق این امر باید معلمان و مدیران مدارس افراد صالحی باشند و آموزش و پرورش باید در انتخاب مدیران، دقت لازم را داشته باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۱۳ آبان ماه و روز استکبار ستیزی گفت: بر همه فرض است در راهپیمایی ۱۳ ابان شرکت کرده و نشان دهیم ذره ای از اهداف خود نسبت به آمریکا و استکبار عقب نشینی نکرده و نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد شکست مسلمین هستند،  به روش و شیوه هایی که قرآن برای مقابله با دشمن سفارش کرده است، اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید در این راستا ضمن صبر پیشه کردن، ایمان و تقوای خود را با عمل به احکام دینی قوی تر کنند، در همه حوزه ها از جمله(نظامی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی)در مقابل دشمنان آمادگی یافته و مجهز شوند. 

این مسئول با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که هزینه سازش با دشمن بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است، گفت: دشمن بداند که این آشوب ها و اغتشاشات کوچکترین اثری در اعتقادات مردم ایران اسلامی نخواهد گذاشت.

کد خبر 1227055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha