عوامل اصلی در اغتشاشات باید به اشد مجازات برسند

آیت الله عابدینی گفت: آنها که در اغتشاشات لیدر بودند و فتنه انگیری کرده و می کنند باید به اشد مجازات برسند تا هوس به آتش کشیدن حیثیت نظام و امنیت مردم را از سرشان دور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۶ آبان) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی در شیراز بیان کرد: شهادت مردم بی دفاع و مظلوم را در این حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) تسلیت می گوییم و این حادثه تروریستی بسیار دردناک بود و موجب اندوه و ناراحتی مردم شد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: در این حادثه پسر کوچکی به نام آرتین سرایه داران که به همراه خانواده به زیارت رفته بود مجروح شد و خانواده اش را از دست داد و از این پس باید بدون اعضای خانواده زندگی کند که این موضوع بسیاری ناراحت کننده است.

 

وی عنوان کرد: روش دشمنان ناجوانمردی و بی رحمی است و با بی رحمی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند و حتی گذاشتن اسم جلاد روی این آدم ظلم است.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به اهمیت داشتن بصیرت در مقابله با فتنه ها اعلام کرد: بارها فتنه گران برای ایجاد آشوب به میدان آمدند ولی مردم ما با حضور با بصیرت خود آنها را پشیمان کردند، ما امتحان های بسیاری را در این انقلاب پشت سر گذاشته ایم و در شرایط حاضر هم امتحانات پیچیده شده و ممکن است برخی دچار شک و تردید شوند که در این شرایط باید بصیرت داشت تا بتوان از این آزمون ها به خوبی بیرون آمد و فتنه گران را سر جایشان نشاند.

 

وی تأکید کرد: کسانی هستند که فریب خورده اند و این افراد باید متنبه شوند و خسارت هایی به کشور وارد کردند که باید هزینه اش را بپردازند ولی آنها که در اغتشاشات لیدر بودند و فتنه انگیری کرده و می کنند باید به اشد مجازات برسند تا هوس به آتش کشیدن حیثیت نظام و امنیت مردم را از سرشان دور کنند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: در فرمایشی از این حضرت داریم که مبادا شیطان در شما راه پیدا کند و راه مقابله با شیطان تقوا است و تقوا موجب بصیرت در انسان می شود.

 

وی توضیح داد: در قرآن کریم آمده خداوند برای کافران این موقعیت را قرار نداده که بر مومنان مسلط شوند بنابراین آنها که آمریکا را کدخدا می دانستند خود را تحقیر کردند و به جامعه ضرر زدند و فقط بازی خوردند.

 

آیت الله عابدینی در پایان با تبریک روز دانش آموز یادآور شد: نوجوانان امید آینده این کشور هستند و نمازهای جمعه باید هرچه بیشتر جوان سازی شده و حضور هرچه بیشتر این قشر را شاهد باشیم و برای این امر مهم باید بزرگان جوانان را به حضور در مساجد تشویق کنند.

 

کد خبر 1227072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha