ایران اسلامی محور مقاومت جهانی ضدجریان سلطه و استکبار جهانی است

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت جهانی ضد جریان سلطه و استکبار جهانی است گفت: دشمن این مسئله را به خوبی می داند و سعی در هدف قرار دادن اتحاد و یکپارچگی ایران اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز جمعه (۶ آبان) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر و متبرک حضرت احمد ابن موسی (ع) (شاهچراغ) شیراز که منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان زائر در این حرم مطهر شد اظهار کرد: ملت آگاه ایران اسلامی و دشمنان این نظام بدانند که این اقدام خصمانه و ددمنشانه دشمن بی‌پاسخ نمی‌ماند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه دشمن با حوادث تروریستی سعی در ایجاد نا امنی در ایران دارد افزود: حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ به وضوح نشان داد دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته و همبسته در تلاش برای ضربه به نظام هستند و اتحاد و یکپارچگی ایران اسلامی را هدف قرار گرفته اند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند ایران اسلامی محور مقاومت جهانی ضد جریان سلطه و استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام غبیشاوی این جنایت تروریستی را بسیار هولناک خواند و اضافه کرد: دشمنان کوردل ملت ایران بدانند که این حرکات آنها نه‌ تنها اتحاد و امنیت ما را از بین نمی‌برد بلکه بر عزم و اراده ملت ایران برای اتحاد در برابر دشمنان می‌افزاید.

 

وی به نقشه های دشمنان علیه نظام و ملت ایران اسلامی طی سال های متمادی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن در سال‌های متمادی علیه ایران نقشه کشید اما همانطور که در جبهه مقاومت شکست خورد در ایران نیز شکست دیگری متحمل خواهد شد.

 

امام جمعه آبادان برهم زدن آرامش و امنیت و از بین بردن تمامیت ارضی ایران اسلامی را از مهمترین اهدف شوم دشمنان برشمرد و عنوان کرد: اقوام سرزمین ما ثابت کردند همواره هوشیار و بیدارند و در برابر تفرقه افکنی دشمنان متحدتر از هر زمان دیگر در صحنه حضور خواهند داشت.

 

وی ابراز کرد: این اتفاقات مردم را نسبت به اهداف شوم دشمنان بیدارتر می‌کند و مردم به نیت شوم دشمنان پی‌ می‌برند هرچند از فضایی که ایجاد شده همه مردم ناراحت هستند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده تاکید کرد: شهید فهمیده خود را فدا کرد تا دشمن به خاک ایران تجاوز نکند از این رو باید الگوی نوجوانان امروزی باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی نوجوانان امروز به سرباز دشمن تبدیل شده‌اند که نتیجه فاصله گرفتن از تفکرات دینی و انقلابی است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان بیان کرد: در دورانی هستیم که نوجوانان ما الگوی نابی همچون شهید حسین فهمیده، نوجوان شهیدی که جان داد تا خدشه‌ای به نظام و انقلاب وارد نشود، دارند، لذا متولیان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش وظیفه دارند نوجوانان را نسبت به چنین الگو‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فرد کشور بیشتر آگاه کنند تا خدایی نکرده در دام انحرافات دشمنان گرفتار نشوند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه کوی ذولفقاری آبادان، این اتفاق را برگی از تاریخ و نقطه عطف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و از افتخارات مردم آبادان خواند و عنوان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی زمانی که تشکل منسجم، تجهیزات و ادوات نظامی مناسبی برای دفاع در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان ایران وجود نداشت، مردم به میدان دفاع از کشور آمدند و با دست خالی و با تمام وجود نظام را حفظ کردند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی یاد آور شد: در آن دوران ما هنوز به ساماندهی امنیت و نظامی نرسیده بودیم اما مردم با رشادت خود دشمن را در ذولفقاری شکست دادند تا یک حماسه بزرگ شکل گیرد.

 

کد خبر 1227123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha