اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی در شهرکرد برگزار شد

دومین دوسالانه جشنواره ملی قصه‌گویی «نهال امید» با داوری ۴۹ اثر برگزیده در مرحله استانی چهارمحال و بختیاری به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «احمد فرهادی بابادی» در آیین اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی در هتل جهانگردی شهرکرد، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید»، یکی از رویکردهای ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را توجه به گروه سنی کودک و نوجوان عنوان کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به این رویکرد نهاد، تلاش کرده‌ایم با خرید تجهیزات و منابع جدید ویژه بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌ ها زمینه‌ ایجاد فضایی مناسب و تکمیل منابع مطالعاتی ویژه این گروه سنی را فراهم کنیم و ایجاد «اتاق نمایش» در کتابخانه ها طرحی ویژه کودک و نوجوان است که با کتابخانه حافظ شهرکرد آغاز شد و ایجاد آن در سایر کتابخانه‌های استان تداوم خواهد یافت.

 

وی بیان داشت: همکاران ما در کتابخانه‌ها با تلاشی ستودنی به اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه کودک و نوجوان می پردازند به طوری که بخش‌های کودک شاهد حضور مستمر کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها هستند.

 

فرهادی بابادی به مبحث آموزش کودکان در خصوص شناسایی خلاقیت های این عزیزان گفت: کتابداران در بخش کودک و نوجوان با توجهی خاص به آن می‌پردازند و با مهارت هایی که دارند تلاش می‌کنند به کودکان حتی پیش از فراگیری خواندن و نوشتن، کار گروهی و خلاقیت در کار را در قالب بازی های فکری و کتاب های مصور را به آنان بیاموزند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: جشنواره قصه گویی نیز یکی از برنامه ‌های موفق مدنظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که بعد توجه به کودک و نوجوان را تقویت می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی شاهد استقبال خوب عموم مردم و کتابداران چه در بخش صحنه‌ای چه در بخش دیجیتال از این دوسالانه هستیم.

 

کد خبر 1227175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha