۶۱۴ زوج نابارور گیلان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند

عاطف راد با بیان اینکه ۵۷ درصد از جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: در هشت ماهه اخیر ۶۱۴ زوج نابارور گیلان شناسایی و با پوشش‌های بیمه سلامت تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود عاطف راد» شامگاه جمعه(۶ آبان) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: یک میلیون و ۴۴۶ هزار نفر یعنی حدود ۵۷ درصد از جمعیت استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه همه ساکنان روستاها، مددجویان نهادهای حمایتی، کارکنان دولت و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت باشند افزود: بیمه سلامت در ۴۹ منطقه کم برخوردار گیلان اقدام به شناسایی افراد فاقد بیمه کرد تا این خانوارها را تحت پوشش خود قرار دهد. 
 
عاطف راد با تاکید بر اینکه دولت سه دهک اول جامعه را در بیمه سلامت رایگان بیمه می‌کند تصریح کرد: هزینه بیمه سلامت یکساله حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که از دهک های چهارم به بعد دولت یک میلیون تومان آن را پرداخت می‌کند و فرد بیمه گذار تنها موظف به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان باقیمانده می‌شود.
 
وی دستاوردهای بیمه سلامت نظیر نظام ارجاع و پزشک خانواده را گسترده خواند و اذعان کرد: تا به امروز ۸۴۲ هزار نفر در استان گیلان مشمول طرح نظام ارجاع شده‌اند و خدمات سطح یک توسط ۱۷۴ مرکز جامع خدمات سلامت و با حضور ۳۵۰ پزشک و ۲۵۰ ماما به آنان ارائه می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان قبول پرداخت ۹۰ درصد خدمات بستری در مراکز دولتی و ۷۰ درصد تعرفه در خدمات سرپایی توسط بیمه سلامت را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: طرح دارو رسان و رساندن دارو به بیماران خاص فعلا به طور پایلوت در تهران اجرایی می‌شود و قرار است طی ماه‌های آینده در سایر کلانشهرها اجرا شود.
 
عاطف راد با بیان اینکه حدود سه هزار و ۲۴ بیمار خاص در استان گیلان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند گفت: همه بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و کلیه هزینه بستری و سرپایی مرتبط با بیماری آنان در بخش دولتی رایگان است.
 
وی ادامه داد: قرار است در طرح جدید حدود ۴۶ بیماری صعب‌العلاج، مزمن و نادر به پوشش بیمه سلامت اضافه بشوند  بنابراین این طرح نیز با کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان در استان اجرایی خواهد شد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب بیمه سلامت پوشش خدمات تشخیصی درمان ناباروری زوجین و تحت پوشش قرار دادن ۵۶ قلم داروی آنان است که در همین راستا و در هشت ماه گذشته ۶۱۴ زوج نابارور گیلان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.  
 
 
کد خبر 1227198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha