حدود ۶۰ هزار تُن شکر خام تولید می شود

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: امسال حدود ۶۰ هزار تُن شکر خام تولیدی در این کارخانه خواهیم داشت.

«بهرام غیبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با آغاز فصل برداشت چغندر و بهره برداری کارخانه قند این شهرستان که از 22 مهرماه شروع به کار کرده برای اینکه از ظرفیت کامل کارخانه استفاده کنیم، حدود 60 هزار تُن شکر خام تولیدی خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال قرار است 200 تا 250 هزار تُن چغندر تبدیل به شکر شود که کشاورزان از مناطق مختلف همکاری می کنند و چغندر به کارخانه ارسال می شود و هدف این است به تولید 30 تا 35 هزار تُن شکر سفید برسیم.

 

غیبی خاطرنشان کرد: 650 نفر از کارکنان این کارخانه شامل اداری، فنی به صورت 24 ساعته و در دو شیفت شبانه روزی فعالیت می کنند تا این محصول استراتژیک به صورت کاملا بهداشتی به دست هموطنان برسد و ماهانه در فصل کار 60 میلیارد ریال حقوق پرسنل پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند امسال با 200 کشاورز قرارداد بسته است، تصریح کرد: این شرکت سالیانه بیش از 8 هزار میلیارد ریال در شهرستان گردش مالی دارد.

 

وی اضافه کرد: شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

 

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

 

 

کد خبر 1227201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha