​کانون های مساجد نقش بسزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند

حجت الاسلام اشراقی گفت: با توجه به اینکه کانون ها نقش به سزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند، می طلبد که در راستای تقویت هرچه بهتر نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در زمینه جذب نوجوانان و جوانان حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام «ابراهیم اشراقی» در نشست تعلیم و تربیت که با حضور اعضای کانون فرهنگی هنری «نور» در مسجد جامع سامان برگزار شد، اظهار داشت: کانون های مساجد نقش بسزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند.

 

امام جماعت مسجد جامع سامان ادامه داد: با توجه به اینکه کانون ها نقش به سزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند، می طلبد که در راستای تقویت هرچه بهتر نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در زمینه جذب نوجوانان و جوانان حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

 

وی بر تقویت اتحاد و هم‌افزایی تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون و متنوع فرهنگی و تبلیغی، سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی به ویژه در بین جوانان را پیش بگیریم.

 

وی ابراز کرد: مسجد اصلی‌ترین پایگاه دین و جایگاه تربیت و پرورش انسان‌ های و آراسته و مهمترین مکان گسترش فعالیت علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است که این مسئله وظیفه متولیان و سیاستگذاران مساجد را دو چندان می‌کند.

 

حجت الاسلام اشراقی گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان شکل گرفته با محور مساجد از جمله نهادهای مردمی که همواره در طول سال‌های گذشته در حوزه توجه به معیشت و گره‌گشایی اقتصادی از زندگی مردم فعالیت مستمر داشته‌اند.

 

امام جماعت مسجد جامع سامان گفت: در زمینه فرهنگ سازی و گفتمان سازی دینی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بسیار خوبی در جامعه هستند که باید از ظرفیت این کانون ها به نحو احسن استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: کار تربیتی که بر دوش کانون‌ها است، استفاده از قالب‌های فرهنگی، هنری و آموزشی برای جذب و نگهداشت و پرورش و تربیت نوجوان و جوانان با استفاده از ظرفیت فرهنگی و هنری کانون‌ها است.

 

حجت الاسلام اشراقی گفت: برنامه ریزی هدفمند و اثرگذار فرهنگی با محوریت مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همواره زمینه ساز تربیت نیروهای متعهد و متخصص را فراهم ساخته است.

 

امام جماعت مسجد جامع سامان با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی نیاز امروز کشور است، افزود: تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند می تواند بسیاری از خلاء های جامعه را در حوزه‌ های گوناگون برطرف کند و این نیروی انقلابی و ولایتمدار را برای سربازی در رکاب منجی عالم بشریت آماده کند.

 

کد خبر 1227242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha