مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان کاهش یافت

مدیر شرکت گاز شیروان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و در پیش بودن فصل زمستان، مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به نسبت دو فصل گذشته کاهش یافت.

«خداوردی اکبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: مصرف یک شبانه روز گاز نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان، پنج میلیون مترمکعب است که با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و در پیش بودن فصل زمستان، مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به نسبت دو فصل گذشته کاهش یافته است.

 

مدیر شرکت گاز شیروان با بیان اینکه مصرف شبانه گاز این نیروگاه در فصل تابستان بین 6 تا  6 میلیون و 800 هزار مترمکعب بود، عنوان کرد: در فصل زمستان سوخت مصرفی دوم این نیروگاه گاز مایع «گازوییل» است و به همین دلیل مصرف گاز کاهش پیدا می کند.

 

اکبرزاده با اشاره به اینکه سهمیه تخصیصی گاز نیروگاه در فصل زمستان بر عهده شرکت نفت است، خاطرنشان کرد: هر ساله با شروع فصل زمستان (دی ماه) و برودت هوا سوخت مصرفی نیروگاه گازوییل است و در سه ماه زمستان شرکت گاز تعهدی برای گاز نیروگاه ندارد ولی چنانچه فشار شبکه گاز کشوری قوی باشد گاز تحویل داده می شود.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل 6 واحد گازی 159 مگاواتی و سه واحد بخار 160 مگاواتی است و زیر مجموعه شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت اداره می شود و حدود دو درصد برق کشور را تامین می کند و نقش به سزایی در تامین برق کشور دارد.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1227271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha