برنامه ستاد کانون های مساجد دیجیتال شدن عرصه کتابخوانی برای بچه های مسجد است

حجت الاسلام رهبری گفت: جدی‌ترین برنامه ستاد کانون های مساجد دیجیتال شدن عرصه کتابخوانی برای بچه های مسجد است که در همین راستا قرارداد و تفاهم‌نامه های با اپلیکشن های به روز کتابخوانی منعقد خواهد شد تا شاهد تحول گسترده ای در این زمینه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام روح الله رهبری پیش از ظهر امروز شنبه (۷ آبان) در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شعار بسیار راهبردی دولت سیزدهم مبنی بر بازگشت به مساجد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد که بزرگترین شبکه کانونی را ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور دارند برنامه های مفصل فرهنگی و هنری را برای مساجد درنظر گرفته است که با توجه به زیرساخت های موجود در اولین فرصت شاهد تحولات بنیادی در حوزه فرهنگی و  هنری خواهیم بود.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ادامه گفت: در حوزه کتابخوانی نیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه های بسیار جدی دارند که با به‌روزسانی کتابخانه ها در حوزه دیجیتال و مکتوب به زودی شاهد تحولات بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه روستا و عشایر برنامه های کوتاه مدت بسیار ارزشمند و قابل توجهی را تدبیر کرده اند، افزود: قبل از پایان سال جاری نمایشگاهی برای عرضه آثار و تولیدات کانون ها فرهنگی و هنری روستا و عشایر در تهران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رهبری بیان کرد: برای مباحث تربیتی که ذیل امور فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد تعریف شدند نیز به لحاظ محتوایی و ساختاری از هیات‌های اندیشه‌ورز متشکل از برجسته‌ترین نخبگان کشوری استفاده خواهیم کرد.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور، تصریح کرد: بنای دولت مردمی، رسیدگی به تمامی مساجد در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۰۱ باب کتابخانه باز و ۱۱۶ باب کتابخانه مخزن‌دار در خراسان جنوبی، یادآور شد: جدی ترین برنامه ستاد کانون های مساجد دیجیتال شدن عرصه کتابخوانی برای بچه های مسجد است که در همین راستا قرارداد و تفاهم‌نامه های با اپلیکشن های به روز کتابخوانی منعقد خواهد شد تا شاهد تحول گسترده ای در این زمینه باشیم.

 

حجت الاسلام رهبری خاطر نشان کرد: در کتابخانه های موجود نیز تحول به لحاظ شکلی و ساختاری با به روز رسانی کتاب‌ها اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

 

کد خبر 1227278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha