مهمترین رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه و یکپارچگی مردم است

حجت‌الاسلام راشدی نوری گفت: مهمترین رمز وقوع انقلاب و نظام، وحدت کلمه و یکپارچگی مردم بوده است و بی تردید تنها راه استمرار آن نیز همین است، نگذاریم این رمز موفقیت و عزت کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) اظهار کرد: اِنِّی اَخافُ عَلَیکُم کُلَّ مُنافِقِ حُلوَ اللسان؛ بر شما از منافق شیرین زبان می ترسم، یعنی حرف های قشنگی می‌زند و آدم را فریفته خوش زبانی‌اش می‌کند که حرف‌هایش برای شما آشناست، اما رفتار و عملش به گونه‌ای است که تصورش را نمی‌کنید.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های پیامبر اکرم(ص) خطر نفوذ منافقان در سطوح مختلف حکومت و اداره جامعه اسلامی است افزود: امروز هم برای انقلاب بزرگ اسلامی و جمهوری اسلامی این خطر بطور شدیدتر وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه نفاق یعنی در ظاهر و در ادعا با آرمان‌های انقلاب اسلامی هم زبانی کردن ولی در دل هیچ اعتقادی به ارزش‌ها و اهداف انقلاب نداشتن، با زبان بازی و چرب زبانی خود را در داخل نیروهای انقلاب و متدینین جا زدن ولی از هر فرصتی ضربه‌های کاری و شکننده به انقلاب و اهداف انقلاب زدن، گفت: پیامبر اکرم(ص) در طول حکومت خود همیشه با این دسته مواجه بود، جریان عبدالله ابن اُبَی از این دسته بود کسانی که در ظاهر خیلی هم مدعی بودند، اما از هر فرصتی برای ضربه زدن به جامعه اسلامی استفاده می‌کردند.

 

حجت الاسلام راشدی نوری تصریح کرد: ملت شریف ما از ابتدای انقلاب چه ضربه‌های سختی از این دسته خورده است، فاجعه حزب جمهوری اسلامی، نخست وزیری، دادستانی و . . . را همین افراد که نفوذ کردند در ارکان نظام بوجود آوردند، اما نکته مهمتر اینکه منافق‌تر از اینها کسانی‌اند که با نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی و تاثیر گذاری در تصمیم گیری فرهنگی، نقش آفرینی می‌کنند که انقلاب را از درون بی‌هویت کنند، کسانی که در سیاست‌های خُرد و کلان نفوذ می‌کنند، چه در تصمیم گیری‌های فرهنگی، آموزشی، هنری، سیاسی و اقتصادی، خیلی دلسوزانه حرف می‌زنند و نقشه و طرح می‌دهند و رد پایی هم از خود بجا نمی‌گذارند، این همه تصمیمات غلط اقتصادی که وضعیت اقتصاد کشور به این روز افتاده است، تصمیمات غلط فرهنگی که امروز شاهد آن در سطح جامعه هستیم، بیشتر آنها بخاطر وجود این دسته افراد است که می‌خواهند به انقلاب ضربه بزنند.

 

امام جمعه صومعه سرا خاطرنشان کرد: نگرانی پیامبر اکرم(ص) از این دسته افراد هشداری است برای فرزندان و دلسوزان انقلاب که آگاه باشند و گول ظاهر افراد را نخورند، چه بسا بعضی از این افراد تسبیح و ذکر از دست و زبانشان نمی‌افتد و در صف اول نماز جماعت هم حضور دارند، لباس و چهره شان فریبنده اما دل سیاه و بیماری دارند.

 

وی با اشاره به حادثه تاسف بار حمله تروریستی گروه تکفیری داعش به حرم مطهر حضرت شاهچراغ و شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران و مجاوران حریف شریف اظهار کرد: مجازات عاملان و آمران این جنایت را از مسئولان درخواست داریم.

 

حجت الاسلام راشدی نوری افزود: این نظام و حکومت خون بهای هزاران شهید و جانباز از سال ۴۲، آغاز نهضت حضرت امام(ره) تاکنون است و این نسل میراث دار نهضت مقدسی است که در طول تاریخ شیعه، علما و بزرگان زیادی برای به ثمر رسیدن آن فداکاری‌ها کردند و شکنجه دیدند و شهید شدند، پس باید برای حفظ و استمرار آن با همه وجود بکوشیم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: دشمنان این مملکت و انقلاب هم عهد شدند تا به هر صورتی هست یا آن را به سقوط بکشانند و یا آن را از هویت و اصالت و ارزش‌هایش تهی و جدا کنند و حربه و ابزارشان جنگ فرهنگی و بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به پایبندی‌های اعتقادی و دینی‌شان است، پس نگذاریم در خواسته‌شان موفق شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رمز وقوع انقلاب و نظام، وحدت کلمه و یکپارچگی مردم بوده است و بی‌تردید تنها راه بقا و استمرار آن نیز همین است، نگذاریم این رمز موفقیت و عزت به عاملی برای ضعف و شکست تبدیل شود.

 

 

کد خبر 1227335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha