بیمه شدگان ایلامی سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار به مراکز پزشکی استان مراجعه می کنند

رحیمی با بیان اینکه بیمه شدگان بیمه سلامت سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار به مراکز پزشکی استان مراجعه می کنند، گفت: درصد از جمعیت بیمه شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام، صبح امروز(۷ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سطحی یک روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سطح یک بیمه نظام ارجاع شهری  پرداخت می شود.

 

« نورالدین رحیمی» با بیان اینکه بیمه سلامت ۳۶۶ هزار و ۵۹۵ نفر را در استان ایلام تحت پوشش خدمات بیمه ای خود دارد، گفت: این میزان معادل ۶۳ درصد جمعیت استان ایلام در قالب صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان و تمام بیماران خاص را در قالب صندوق بیماران خاص است.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد از جمعیت بیمه شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ابراز کرد: در راستای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در سطح استان، ۵۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و ۹۷ پزشک خانواده، ۶۷ ماما و ۴۵ پزشک خانواده شهری قرارداد همکاری منعقد شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام یادآور شد: اجرای بیمه مناطق کم برخوردار و بیمه نبودن ۱۸ هزار نفر و بیمه نمودن سه دهک اول درآمدی جامعه به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور افراد از دیگر خدمات این سازمان است.

 

رحیمی تصریح کرد: برای رفاه حال بیمه شدگان و افزایش دسترسی به خدمات سلامت این اداره با تمام مراکز پزشکی اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروخانه، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و مراکز توانبخشی ارائه کننده خدمات به معلولین بهزیستی، درمانگاه، بیمارستان، مراکز ترک اعتیاد و غیره همکاری قرارداد منعقد نموده است.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، خاطرنشان کرد:  خدمت به مردم به ویژه در حوزه درمان و سلامت، زمینه ساز ایجاد امیدآفرینی در جامعه و ایجاد همدلی و ارتباط بین مردم و مسئولان می شود و هرچه این ارتباط بیشتر باشد مردم امیدوارتر خواهند شد.

 

کد خبر 1227355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha