عضویت بیش از ۳ هزار  نفر در  کتابخانه‌های عمومی  شهرستان

سالاری گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بطور میانگین ماهیانه چهار هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

«حسن سالاری»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بطور میانگین ماهیانه چهار هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه هم اکنون 5 کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است، گفت: در این کتابخانه‌ها انواع کتاب با موضوع‌های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده  نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های این شهرستان با بیش از ۷۵ هزار جلد کتاب، نسخه گویا و لوح فشرده تجهیز شد.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه در روستاهای با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت این شهرستان، کتابخانه عمومی دایر می‌شود، افزود: هم اکنون سه روستای آگریقاش، یوسف‌کند و قم قلعه این شهرستان به لحاظ جمعیتی شامل این طرح می‌شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: هم اکنون شهر گوک‌تپه دارای یک کتابخانه مجهز است و در شهر خلیفان هم در صورتی که مکانی در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار گیرد، به عنوان کتابخانه عمومی تجهیز خواهد شد.

این مسئول افزود: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

کد خبر 1227357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha