کارگزاران و ملت ایران در مواجه با دشمن هوشیار باشند

آیت الله سیفی آملی گفت: باید بدانیم دشمن، دشمن است و اگر یک روزی وقفه ای ایجاد شد نسبت به دشمنی ایران اسلامی، معنا و مفهومش باور کردن نظام ما نیست بلکه از توطئه خسته شده و نشسته نفسی بگیرد و دوباره به نبرد ملت ایران بیاید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «علی سیفی آملی» در جلسه سوم درس خارج فقه القضاء در جمع طلاب و روحانیون ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گفت: حادثه تروریستی گروهک تکفیری در شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان و زخمی شدن آنها شده است را محکوم می کنیم و به خانواده های معزز شهدا عرض تعزیت و تسلیت داریم و برای مصدومین و مجروحین درخواست شفای عاجل از درگاه باریتعالی داریم.

 

استاد درس خارج فقه و تولیت حوزه علمیه حضرت حجت (عج) با بیان اینکه حادثه تروریستی در شاهچراغ (ع) حاوی دو پیام بود، افزود: یک پیام به ملت شریف و نجیب و وفادار ایران اسلامی است. پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که فرمودند دو نعمت است که قدر و منزلتش را نمی دانیم؛ یکی امنیت است و دیگری سلامت.

 

وی خاطرنشان کرد: عنوان مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و داخلی و خارجی همه در سایه امنیت است، کشور ناامن، هم از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی  و عبادی موفق نیست چون همه در سایه امنیت محقق می شود.

 

آیت الله سیفی آملی با بیان اینکه سلامت و عافیت موضوع دیگری است که باید قدر آن را بدانیم، گفت: در حکومت، سلامت جامعه و ملت با وزارت بهداشت کشور است. قدر امنیت را باید ملت ایران بداند. اهمیت سلامت را در جریان شیوع کرونا همه به عینه درک کردیم. امنیت و سلامت دو نعمتی است که جایگاهش را نمی دانیم و قدرش را نمی دانند مگر اینکه این دو چیز را از دست بدهند.

 

استاد درس خارج فقه ادامه داد: انسان تا سالم است، قدر سلامتش را نمی داند و وقتی مریض شد، قدر سلامتی اش را متوجه می شود. درباره امنیت نیز باید بگوییم که تا وقتی که امنیت داریم قدرش را نمی دانیم. همه باید تلاش کنیم تا امنیت کشور حفظ شود.  امروز دشمن امنیت کشور را نشانه رفته است تا در سایر موارد به اهداف خود برسد.

 

آیت الله سیفی آملی تصریح کرد: پیام دوم حادثه تروریستی به کارگزاران نظام است و آن بیان نورانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) است که می فرمایند: آن چیزی که کشور مقتدر را از بین می برد و آفت است این است که خصم و دشمن را ضعیف بشمارد.

 

وی تاکید کرد: آنچه که قدرت و اقتدار را از بین می برد، ضعیف شمردن خصم است بنابراین باید همیشه آماده بود. کارگزاران کشور مقتدر و قوی است اما باید بدانیم دشمن، دشمن است و اگر یک روزی وقفه ای ایجاد شد نسبت به دشمنی ایران اسلامی، معنا و مفهومش باور کردن نظام ما نیست بلکه از توطئه خسته شده و نشسته است نفسی بگیرد و دوباره به نبرد ملت ایران بیاید، باید تدبیر کنند و جلوی این حوادث را بگیرند و امنیت جامعه و ملت را تامین کنند.

 

تولیت حوزه علمیه حضرت حجت (عج) خاطرنشان کرد: امیدوارم هم ملت شریف ایران قدر امنیت و عافیت را بدانند و هم کارگزاران نظام درخصوص امنیت جامعه و شناخت دشمن تلاش و تدبیر کنند چراکه دشمن، دشمن است و دست از دشمنی برنمی دارد.

 

آیت الله سیفی آملی در ادامه درس خارج فقه، با شاره به شرایط شهود، گفت: اولین شرط از شهادت شهود؛ بلوغ است. امام خمینی (ره) می فرمایند اظهارات صبی مطلقا ممنوع  است و اعتباری ندارد.

 

استاد درس خارج فقه با اشاره به مصادیق مربوط به شرایط شهود، نظرات علما درباره شرایط شهود را بررسی و به تبیین آنها پرداخت.

 

وی با بیان اینکه اولین ادله قرآن کریم است، افزود: خداوند در آیه 6 سوره نساء می فرمایند: «وَابْتَلُوا الْيَتَامَىٰ حَتَّىٰ إِذَا بَلَغُوا النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُوا إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ ۖ وَلَا تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَنْ يَكْبَرُوا ۚ وَمَنْ كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ ۖ وَمَنْ كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ ۚ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَيْهِمْ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا؛ یتیمان را آزمایش کنید تا هنگامی که بالغ شده و قدرت بر نکاح پیدا کنند آن‌گاه اگر آنها را دانا به درک مصالح زندگی خود یافتید اموالشان را به آنها باز دهید، و به اسراف و عجله مال آنها را حیف و میل مکنید بدین اندیشه که مبادا بزرگ شوند (و اموالشان را از شما بگیرند). و هر کس (از اولیاء یتیم) داراست (از تصرف در مال او) خودداری کند، و هر که فقیر است (در مقابل نگهبانی او از مال یتیم) به قدر متعارف ارتزاق کند، پس آن‌گاه که مالشان را به آنها رد کردید باید بر ردّ مال بر آنها گواه گیرید، و گواهی خدا برای محاسبه خلق کافی است.»

 

 

کد خبر 1227366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha