۸ هزار هکتار زمین برای شهر فرودگاهی مشهد در نظر گرفته شده است

نظری با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند، گفت: شهر فرودگاهی مشهد دارای اولویت است و ۸ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» امروز (۷آبان) در نشست با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل شامل ریلی، جاده ای و هوایی باید تغییراتی ایجاد شود که احداث شهر فرودگاهی مشهد و قطار سریع‌السیر مشهد –تهران بر همین مبنا طرح‌ریزی شده است و در این راستا تفاهم های اولیه قطار سریع السیر مشهد-تهران، با چین صورت گرفته است که باید اقدامات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

 

استاندار خراسان رضوی افزود:با ایجاد شهرک فرودگاهی مشهد و احداث مسیر حمل و نقل عمومی پر سرعت می‌توان فاصله ۳۰ کیلومتری این منطقه را به حرم مطهر رضوی متصل کرد تا امکان اسکان زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در این محدوده فراهم شود به همین منظور شهر فرودگاهی مشهد دارای اولویت است و ۸هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

 

نظری تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند که با ساخت و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل، حضور ۵۰ میلیون زائر هدف‌گذاری شده است از طرفی تنها ۱۳۰ هزار مسافر امکان استقرار در اقامتگاه های رسمی شهر مشهد را دارند و در اوج مسافر باید امکان اقامت یک میلیون نفر در شب را داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد:ایجاد مسیرهای ریلی و جاده ای در کنار شهرک فرودگاهی مشهد ظرفیت ترانزیت کشور را در خراسان رضوی افزایش داده و درآمد خوبی نیز برای کشور فراهم می‌کند و در حال حاضر حداقل هزار کیلومتر آسفالت حفاظتی در سال جاری برای بهبود مسیرهای جاده ای خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است.

 

استاندار خراسان رضوی درباره نهضت مسکن ملی در خراسان رضوی نیز خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار متقاضی مسکن در شهر مشهد وجود دارند که به علت مشکلات مالی در دهک‌های نیازمند قرار دارند و واریز وجهی نداشته اند و یا به صورت کامل انجام نشده است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زمین در اختیار مردم قرار گرفته تا خودشان کار ساخت مسکن را آغاز کنند.

کد خبر 1227407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha