حضور پر رنگ مردم در ۱۳ آبان بار دیگر ایران قوی را به نمایش می گذارد

حجت الاسلام میرشریفی اثرگذاری منحصربه فرد ایران در معادلات سیاسی گفت: حضور پر رنگ مردم در ۱۳ آبان بار دیگر ایران قوی را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام سید احمد میرشریفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد 13 آبان گفت: در موضوع 13 آبان با سه رویداد  مهم مواجه هستیم ، ابتدا تبعید امام ره  از قم به ترکیه توسط  ایادی فاسد پهلوی در سال 1343 است که به دلیل ایستادگی امام ره در مقابل قانون خفت بار کاپیتلاسیون بود و موضوع دوم تسخیر لانه جاسوسی  امریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی در سال 1358  و رویداد سوم کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم  پهلوی در سال 1357 است که روز دانش آموز هم نامیده شد.

 

امام جمعه ابسرد دماوند افزود: راجع به کاپیتلاسیون که حق قضاوت کنسولی بود وعمری به درازای استعمار را در پی دارد . هر جا استعمار باشد ننگ کاپیتلاسیون هم در انجا جاری است و ایران از معدود  کشورهایی است که به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی و هدایت امامین انقلاب و مقاومت مردم  از این بلای ذلت آمیز رهایی یافته و طعم خوش رهایی را چشیده است.

 

وی اظهار کرد: این قانون در بسیاری از  کشورها همچنان تداوم دارد و امروز حضور  850 پایگاه نظامی در 39 کشور دنیا و  120 ایستگاه نظامی در دهها کشور دیگر که کارشان فعالیت و جاسوسی  در عرصه های زمینی دریایی هوایی برای امریکا و منافع امریکاست  که بخشی از کشورهای اروپایی و حتی افریقایی را در بر دارد و حکایت از وجود این  حق ظالمانه دارد ظلمی که حساسیت  قیام مردمی این کشورها را می طلبد.

 

امام جمعه ابسرد دماوند  تصریح کرد: همه دنیا می دانند که سفارتخانه ها  و کنسول گری ها  و دفاتر نمایندگی امریکا در کشورها نه یک مکان سیاسی بلکه مکانی برای جاسوسی های پیشرفته و خرابکاری  گسترده و فتنه و آشوب های مختلف است که در 40 و اندی سال قبل  با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام ره در ایران ساقط شد و باید  این اماکن مورد مراقبت تمام کشورها بویژه کشورهای حوزه مقاومت قرار بگیرد.

 

وی گفت: مقابله با استکبار  امری ذاتی و ریشه دار است که به زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) باز می گردد که همیشه حق مقابل باطل بوده و استضعاف  مقابل استکبار ایستاده است .

 

حجت الاسلام میرشریفی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاید ریشه شکستن هیمنه  امریکا به روزی می رسد که دانشجویان در روز 13 آبان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و  از ان روز شیطنت های گسترده امریکا علیه ایران آغاز شد و از جنگ  8 ساله تا ترور و تحریم  و فتنه انگیزهای  مختلف از اغتشاشات در انتخابات و بنزین و تفرقه افکنی و شهادت ناجوانمردانه  سردار سلیمانی در کنار فرودگاه بغداد را در پی داشته است .

 

وی گفت: در اغتشاشات اخیر نیز به فرموده  رهبر انقلاب عده ای می کوشند با مغالطه و تفرقه افکنی  نقش دشمن را کمرنگ کنند در حالیکه دست خارجیان در این موضوع  کاملا مشهود است امروز در دنیا  اغتشاشات مختلفی رخ می دهد مثلا در فرانسه و سایر کشورها ، اما آیا سابقه دارد امریکا از انها حمایت کند و پیغام بدهد ما در کنار شما هستیم .

 

وی افزود:طراحی این اغتشاشات بر اساس مستندات توسط اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی  که نقش مهمی در شکل دهی سیاست امریکا در برابر ایران دارد انجام شد و اقدامات  انها عبارت بود از حمایت صریح و دسته جمعی  و محکم از اغتشاشات ، دسترسی  به اینترنت ماهواره ای ، گشودن  پرونده حقوق  بشر ، خروج از توافق هسته ای و ایجاد رسانه های جعلی.... است.

 

امام جمعه ابسرد دماوند تصریح کرد: در مورد اقدامات دیگراشوبگران  ، اتش افروزی ، حمله به حجاب و بیرقهای عزاداری ، مساجد و حسینه ها فعال شدن گروهک های تجزیه طلب و تکفیری در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق  است که عامل این خشونت ها 2 علت است ابتدا اینکه اکثریت مردم کمترین همراهی را با طراحان آشوب نکردند و آنها خواستند با این حرکات  خلع حمایت مردم را بپوشانند .

 

وی گفت: علت دوم که غرب به آن احتیاج داشت تعریف ایران قوی در نگاه ناظران  جهانی به ایران ضعیف بود تا از اثرگذاری  منحصر به فرد ایران در معادلات جهانی بکاهند در این رابطه از مردم میخواهیم تا با حضور پررنگ خود در مراسم 13 آبان بار دیگر پوزه استکبار را به خاک بمالند.

 

کد خبر 1227424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha