پدافند غیرعامل، توطئه ها و  تهاجمات دشمن را خنثی می‌کند

حسینی پوربا بیان اینکه هدف دشمن ازتخریب وآتش زدن تأسیسات عمومی این که خدمات رسانی به مردم قطع ونارضایتی فراهم شود، گفت: دشمن خبیثانه و رذیلانه اهداف خود را مشخص می‌کند از این رو دستگاه‌ها باید پدافند غیرعامل را در تمامی حوزه‌ها مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور، امروز(۷آبان) در نشست شورای پدافند غیر عامل استان ضمن اعلام انزجار از حمله تروریستی عوامل استکبار در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و ترور کور دوجوان بسیجی در شهرستان آمل، بابیان اینکه باید پدافند غیرعامل یک فرهنگ در جامعه شود، اظهار کرد: پدافند غیر عامل در زمره ماموریت های اصلی ما باید قرار بگیرد نه بعنوان یک مجموعه ای که جزء شهروند درجه دو حوزه کاری ما باشد.

 

استاندار مازندران بیان کرد: مدیری می‌تواند با امنیت خاطر، حوزه مأموریتی را اداره کند که به اصول پدافند غیرعامل توجه کند  چراکه مدیران در شرایط بحران ارزیابی می‌شوند.

 

وی به هفته پدافند غیر عامل از چهارم تا ۱آبان ماه جاری اشاره کرد و افزود: این هفته فرصت مغتنمی است که مدیران دستگاه ها بر روی دستورالعمل های پدافند غیرعامل مرور داشته باشند. تا شاهد اجرای مصوبات ستاد پدفند غیر عامل باشیم.

 

حسینی پور با بیان اینکه هشتم آبان روز ملی پدافند غیر عامل نامگذاری شده، گفت: برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم کارکردها شعار سال پدافند غیر عامل است.

 

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان مازندران به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: اهمیت بهره گیری از پدافند غیر عامل در این ایام ملموس است.

 

وی با بیان اینکه هدف دشمن از تخریب و آتش زدن خودپردازها و تأسیسات عمومی آن است که خدمات رسانی به مردم قطع شود و نارضایتی مردم فراهم شود، گفت: دشمن خبیثانه و رذیلانه اهداف خود را مشخص می‌کند از این رو دستگاه‌ها باید پدافند غیرعامل را در تمامی حوزه‌ها مدنظر قرار دهند.

 

حسینی پور با اشاره به اهمیت ذخیره سازی سوخت، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما باید ذخیره سازی مناسب در حوزه سوخت صورت گیرد.

 

وی با تاکید براینکه شاهد مصرف بی رویه سوخت در روستاها و شهرها هستیم، گفت: صرفه جویی و مدیریت در مصرف سوخت در دستور کار باشد. قیمت‌های انرژی باید عامل بازدارنده در مصرف بی رویه باشد.

 

حسینی پور با بیان اینکه بروز رسانی و بهینه سازی سیستم های گرمایشی ادارات دولتی باید با فوریت به همراه راستی آزمایی در دستور کار باشد، خاطرنشان شد: بازدیدهای دوره‌ای از دستگاه‌های خدمات رسان مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه صرفه جویی انرژی و سوخت در دستگاه‌های اجرایی مهم است، گفت: مدیریت مصرف انرژی و سوخت بزرگترین پدافند غیرعامل است و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

 

حسینی پور با بیان اینکه موضوع کیفیت و کمیت آب در بحث پدافند غیر عامل مبحث استراتژییک محسوب می شود،‌افزود:پدافند غیرعامل، توطئه ها و  تهاجمات دشمن را خنثی می‌کند.

کد خبر 1227450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha