حوادث منجر به فوت  در مشاغل سخت و طاقت فرسا به صفر رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حاصل بازرسی ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به صفر رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، تفاهمنامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان امضاء شد.

 

حامد آرامش، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این مراسم گفت: با امضای این تفاهنامه، تشدید بازرسی ها و ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار در معادن با جدیت پیگیری می شود.

 

 وی افزود: در طی سال گذشته و نیمه اول امسال، مجموعا 300 مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه های وظیفه مند در قالب گشت مشترک از سطح معادن انجام شده است که حاصل این بازرسی ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به صفر رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا شده است.

 

 شهاب دهواری، رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان ادامه داد:  ۱۰۵ مسئول ایمنی در سطح معادن استان فعالیت دارند و این افراد بر رعایت ضوابط و مقررات ایمنی و بهداشت کار در این مکان ها نظارت دارند.

 

وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان 154 عضو دارای پروانه اشتغال بکار معدنی دارد که امسال با برگزاری آزمون های تخصصی درصدد افزایش اعضا هستیم.

کد خبر 1227456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha