انس با کتاب و مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار خواهد بود

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره اثرگذاری انس با کتاب و مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در خوزستان شاهد اتفاقات و رویدادهای بسیار خوبی به ویژه در حوزه فرهنگی هستیم که لازم است رسانه‌ها در انعکاس آنها در سراسر کشور همکاری و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج عصر امروز شنبه (7 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اختتامیه هشتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب «روستاهای دوکوهک و باصدی»، ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در خوزستان می‌افتد و کمتر به آن پرداخته شده، بحث کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: خوزستان هم به لحاظ سرانه فضاهای کتابخوانی جزء استان‌های برتر است و هم از نظر تعداد کتابخانه جایگاه خوبی دارد و هم اینکه هر سال برخی نقاط استان در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، 2 روستای دوکوهک و باصدی از شهرستان رامهرمز به عنوان روستاهای برتر شناخته شدند افزود: ما باید این‌ها را به عنوان الگوهای بومی به مردم معرفی کنیم چرا که اتفاقات مبارکی که در کنار این جشنواره‌ها می‌افتد و فضای نشاط و شادابی که برای مردم به ارمغان می‌آورد باعث علاقه‌مند کردن افراد به مطالعه کتاب و کتابخوانی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه بزرگان ادب و فرهنگ و انتشارات فاخری در خوزستان وجود دارد تصریح کرد: هفته گذشته یکی از مجموعه‌های فاخر و ارزشمند کتابخانه شخصی محمدعلی شرف‌الدین در شهرستان شوشتر توسط دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به بهره برداری رسید و این نشان می‌دهد که خوزستان در حوزه کتاب و مطالعه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

 

وی طرح یک نهال یک کتاب را از دیگر فعالیت‌های حوزه کتابخوانی دانست که قرار است به صورت مستمر در طول سال اجرا شود ابراز کرد: این طرح با همکاری شهرداری اهواز، آموزش و پرورش و دیگر دستکاه‌ها در حال اجراست و نشان‌دهنده آن است که ظرفیت خوبی برای علاقه‌مندی به سمت کتاب و کتابخوانی وجود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان کرد: البته امروز علاقه و ذائقه مردم به سمت فضای مجازی است که خوزستان در حوزه مطالعه الکترونیک هم حرف برای گفتن دارد و طرح‌های جدیدی در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده که در حال پیگیری است تا بتوان سطح مطالعه را در استان ارتقا داد.

 

وی با اشاره به اینکه هر مقدار انس با کتاب و مطالعه بیشتر شود در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار خواهد بود بیان کرد: امسال هم در هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری همه مجموعه‌های مرتبط شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه به لحاظ تعداد برنامه، تنوع و ... خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج خاطر نشان کرد: برنامه‌ جایزه کتاب سال نیز اتفاقی است که بعد از چند سال در خوزستان برگزار می‌شود و استقبال خوبی هم از سوی ناشران خوزستانی صورت گرفته است.

 

وی نقش رسانه را نقشی کلیدی دانست و عنوان کرد: اگر رسانه‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی و سایر رویدادهای فرهنگی بیش از گذشته پشتیبانی کنند قطعا این رویداد و اتفاقات مهم در سراسر کشور منعکس خواهد شد و از این جهت دیگر خوزستان به مرکز اخبار ناامیدکننده شناخته نمی‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به سالگرد درگذشت شاعر انقلابی و متدین «قیصر امین‌پور» در هشتم آبان یاد آور شد: این برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی در گتوند برگزار و مراسمی در خور شأن این شاعر اجرا می‌شود.

 

کد خبر 1227499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha