اهدای ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت شهرستان باوی

شیبه با اشاره به اینکه اعطای کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد یکی از خدمات این نهاد حمایتی در راستای ترویج ازدواج آسان است گفت: ۴۵ جهیزیه میان خانواده‌های تحت حمایت و نوعروسان نیازمند شهرستان باوی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، جمال شیبه امروز با اشاره به اینکه اعطای کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد یکی از خدمات این نهاد حمایتی در راستای ترویج ازدواج آسان است اظهار کرد: 45 جهیزیه میان خانواده‌های تحت حمایت و نوعروسان نیازمند شهرستان باوی توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ازدواج آسان و کم‌هزینه را یکی از اهداف مهم این نهاد دانست و افزود: بر همین اساس ارائه خدمت تخصصی در قالب اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت، از اقدامات و برنامه های مهم کمیته امداد استان است.

 

وی با اشاره به اینکه کمک‌هزینه‌ها در قالب تأمین جهیزیه دختران مورد حمایت، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت پرداخت می‌شود اضافه کرد: لوازم ضروری زندگی کالای اصلی جهیزیه شامل یخچال، اجاق‌گاز، جاروبرقی، تلویزیون و ماشین لباسشویی است که تمامی این لوازم از تولیدات داخلی هستند.

 

شیبه خاطر نشان کرد: هزینه تهیه هر سری جهیزیه را شامل لوازم ضروری زندگی به طور میانگین 40 میلیون تومان برآورد شده که از محل مساعدت‌های نوع‌دوستانه خیران همچون صدقه و زکات، مراکز نیکوکاری اعتبارات امدادی تأمین‌ شده است.

 

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان در کنار بهره‌مندی از خدمات کمک هزینه ازدواج، از دوره‌های آموزش این نهاد نیز بهره‌ می‌برند تصریح کرد: آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده از جمله مواردی است که زوج‌های از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان یاد آور شد: زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تامین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

 

کد خبر 1227506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha