ایجاد ۱۹ هزار و ۵۵۰ شغل در گیلان/ ۶۳ درصد از تعهدات اشتغال استان عملیاتی شد

عباسی با بیان اینکه طبق اطلاعات سامانه رصد از تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل در افق ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹ هزار و ۵۵۰ شغل در گیلان ایجاد شده گفت: ۶۳ درصد از تعهدات اشتغالزایی گیلان در هفت ماهه نخست امسال عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» شامگاه شنبه (7 آبان) در برنامه تلویزیونی کارنامه اظهار داشت: تا قبل از سفر ریاست جمهوری، گیلان در حوزه‌های مختلف از حیث پروژه‌های عمرانی و تخصیص بودجه شرایط خوبی نداشت اما با انجام این سفر بسیاری از مشکلات ما برطرف شد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه تا قبل از سفر ریاست جمهوری ۱۸۸ طرح اقتصادی، کشاورزی،صنعت، بنادر و زیرساختی استان برای اخذ اعتبارات شناسایی شد عنوان کرد: در بخش عمرانی معادل ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد از دولت گرفتیم و حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم اعتبارات در قابل تسهیلات برای گیلان مصوب کردیم و توانستیم با پرداخت اعتبار به پروژه‌ها از تعطیلی و رکود آنان جلوگیری کنیم.

 

عباسی با بیان اینکه با سفر ریاست جمهوری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به استان گیلان پرداخت شد افزود: در حال حاضر برای بخش زیرساخت‌ها هم هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست پرداخت است، همچنین برای خارج کردن ۸۰۰ واحد راکد استان هم قدم‌های خوبی برداشته شد.

 

*پروژه راه‌آهن رشت به کاسپین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‌های استان مشکل اعتباری و بخشی مشکل مدیریتی داشتند که تا حدود قابل توجهی رفع شد عنوان کرد: پروژه راه‌آهن هم از دیگر مواردی است که مقام معظم رهبری و  ریاست جمهوری روی آن تاکید ویژه‌ای دارند.

 

وی اذعان کرد: در حال حاضر پروژه راه‌آهن رشت به کاسپین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در دست پرداخت است و مابقی اعتبارات تا اوایل سال آینده پرداخت می‌شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تکمیل راه‌آهن و حمل و نقل ریلی شناورهای رو رو حمل کالا و کامیون ‌بر در بنادر استان مهیا شده است ابراز داشت: با موافقت و تصویب دولت معادل ۸۰۰ میلیون یورو از محل تهاتر نفت قرار است به راه‌آهن رشت - آستارا اختصاص پیدا کند که به زودی اجرایی خواهد شد.

 

عباسی از افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات استان گیلان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به چنین ظرفیت‌های خوبی در حوزه تجارت و اقتصاد، اخیرا جلسه‌ای با وزارت خارجه برگزار کردیم و درصددیم دفتر وزارت خارجه را در شهر رشت دایر کنیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان یادآور شد: در فرودگاه سردار جنگل هم قرار است تعمیرگاه مخصوص هواپیما و ترمینال تجاری دایر شود و سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم ورود کرده و آماده است ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اینجا انجام دهد. همچنین منطقه آزاد هم برای الحاق این منطقه به منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کرده است.

 

وی مشارکت گیلان و جمهوری تاتارستان در آبزی‌پروری و سرمایه‌گذاری دو جانبه در این حوزه را هم مورد اشاره قرار داد و افزود:  پرواز گیلان به آستاراخان انجام شد و قرار است ما هم با یک پرواز در آستاراخان حضور پیدا کرده و مرکز تجاری کشورمان را در آنجا مجددا فعال کنیم. 

 

استاندار گیلان انجام ۱۳۹ سفر شهرستانی در مدت اخیر را هم ادامه رویکرد مدیریت جهادی خواند و ابراز داشت: با انجام این سفرها هم نشاط اجتماعی خوبی در شهرستانهای گیلان برقرار می شود و هم می توانیم ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته و از نزدیک با مشکلاتشان باخبر شویم.

 

عباسی از افتتاح ۴۳۹ واحد در گیلان و اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد و  گفت: از آغاز شروع کار دولت تاکنون ۱۶۲ واحد راکد و تعطیل را در گیلان فعال کردیم علاوه بر اینها نسبت به افزایش ظرفیت واحدها اقدام کرده و از مجموع ۱۰۵ واحد تحت تملک واحدها توانستیم پنج واحد را از تحت تملک خارج کنیم. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: طبق اطلاعات سامانه رصد از تعهدات ما برای ایجاد ۳۰ هزار شغل در افق ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹ هزار و ۵۵۰ شغل یعنی ۶۳ درصد از تعهدات ما در هفت ماهه نخست امسال عملیاتی شده است.

 

وی افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی گیلان را هدفی دیگر که در استان دنبال می‌شود دانست و اذعان کرد: روزانه ۲۵۰ تن مرغ در گیلان توزیع و ۴۵۰ تن دیگر به سایر استانها به ویژه تهران صادر می‌شود که همه اینها از ظرفیت بسیار خوب گیلان در حوزه پرورش طیور حکایت دارد.

 

*امسال بیش از ۵۲ میلیون نفر گردشگر وارد گیلان شد

عباسی گردشگری و میراث فرهنگی را دو مزیت نسبی گیلان خواند و با بیان اینکه امسال بیش از ۵۲ میلیون نفر گردشگر وارد گیلان شد ادامه داد: ثبت جهانی شهر چای لاهیجان، ثبت روستای فشتکه، چادر شب بافی قاسم آباد و تلاش برای ثبت ماسوله در فهرست آثار یونسکو از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: در حال حاضر درصددیم مذاکراتی را با یک سرمایه‌گذار انجام دهیم که با نهایی شدن آن حدود سه هزار اشتغال جدید در گیلان ایجاد می‌شود. 

 

وی از رشد و توسعه صددرصدی و ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای و دارویی گیلان و تلاش برای استقرار پایانه صادراتی این محصولات خبر داد و  یادآور شد: همزمان با برنامه عادلانه سازی پرداخت یارانه‌ها تلاش کردیم با اتحاد همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از گران فروشی، احتکار و کم فروشی در بازار جلوگیری به عمل آوریم.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات بازار صادرات دو محصول فندق و کیوی در حال برطرف شدن است ادامه داد: با دستور هوشمندانه برنامه آزادسازی سواحل به خوبی در گیلان انجام شد و امسال برای نخستین بار هشت میلیارد تومان از مطالبات ناجیان غریق را پرداخت کردیم و قصد داریم با اعطای تسهیلات و در راستای توسعه گردشگری سرمایه‌گذاری ساحل را با قدرت ادامه دهیم. 

 

عباسی از اجرای ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار و تقویت هزار میلیارد تومانی در حوزه تاسیسات برق استان سخن گفت و اظهار داشت: اجرای ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار دیگر هم در برنامه ما قرار داده شده و حتما نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام می‌کنیم.

 

*۱۹۹ مجوز بی‌نام در گیلان صادر شده است

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزایش سرانه ورزشی استان را از دیگر اهدافی که باید در استان اجرایی شود تصریح کرد: ۱۹۹ مجوز بینام در گیلان صادر شده و قرار است عرصه را برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم نماییم تا بدین وسیله استان گیلان از سایر استانها عقب نماند.

 

وی اذعان کرد: ۶۰۰ روستا استان گیلان از حیث تولید و مدیریت زباله روستای سبز محسوب می‌شود که همه این اقدامات در حوزه پسماند، درختکاری و زراعت چوب با مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد میسر شده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه منشأ آلودگی دو رودخانه آلوده رشت شناسایی شده و در حال حذف شدن است خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه و نقدهای منصفانه آنان از عملکرد مدیران واقعا سپاسگزارم و امیدواریم بتوانیم در کنار مردم خدمات صادقانه را به آنان ارائه دهیم‌.

 

کد خبر 1227508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha