کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان در کاشان تشکیل می شود

نمکی گفت:کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان با موافقت دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و اعلام آن در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان، در کاشان تشکیل می شود.

«میثم نمکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: با موافقت سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و اعلام آن در نشست آتی شورای فرهنگ عمومی کشور، کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان در کاشان تشکیل می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: با ابلاغ دستورالعمل تشکیل این کارگروه در استان ها از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ و با هدف ظرفیت سازی زیست بوم نوآوری و کسب و کارهای نوین در بهبود و حل مسائل حوزه فرهنگ عمومی و نیز توانمند سازی فعالان فرهنگی و اجتماعی و بازپروری کسب و کارهای فرهنگی کُند بازده با بهره گیری از روش های خلاقانه و نوآورانه تشکیل می شود.

 

نمکی ادامه داد: به دلیل وجود زیرساخت های مناسب و استقرار مؤسسات و شرکت های خلاق و فناور و با هدف رونق فن بازار در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، مقرر شد این کارگروه در کاشان هم فعالیت خود را با ترکیب اعضای مصوب در دستور العمل آغاز کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان ادامه داد: بنا به اولویت های اعلامی، توجه به صنایع فرهنگی، شادابی اجتماعی و تدوین الگوی زیست عفیفانه از جمله موضوعات پیشنهادی است که کارگروه در امتداد وظایف شورای مشورتی نوآوری فرهنگی و اجتماعی کشور پیگیری می کند.



نمکی، توضیح داد: بر اساس مفاد این آیین نامه، فعالیت فرهنگ بنیان؛ فعالیت فرهنگی و اجتماعی است که با بکارگیری فناوری های فرهنگی و نوآوری اجتماعی و با رویکرد اقتصادی، توسعه یافته باشد.

کد خبر 1227526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha