خودکفایی جز با تلاش‌ صادقانه کشاورزان و دامداران فراهم نمی شود

علی اکبر رضایی گفت: سازندگی و خودکفایی و امنیّت غذایی ایران اسلامی، جز با تلاش‌های مستمر و صادقانه کشاورزان، دامداران، تولیدکنندگان و همه دست اندرکاران کشور حاصل نمی شود.

علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی شرکت تعاونی کشاورزی دامداران این شهرستان گفت: شرکت تعاونی دامداران آران و بیدگل به عنوان یکی از توانمندترین تشکل‌های بخش کشاورزی این شهرستان با عضویت بیش از چهار هزار و ۲۵۰ نفر از دامداران منطقه فعالیت می کند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: این شرکت با ظرفیت‌های قابل توجه نظیر کارخانه تولید خوراک دام، کارخانه مواد لبنی، آزمایشگاه آنالیز شیر و خوراک دام و ایستگاه‌های متعدد جمع‌آوری شیر، انبارها و مراکز خرید و فروش محصولات دامی، توانسته نقش‌ برجسته‌ای در ارتقای صنف دامپروری و اشتغال شهرستان ایفا کند.

 

رضایی با تأکید بر این که این شرکت دارای مرکز جمع‌آوری روزانه ۳۵ تن شیر است، اظهار داشت: راه اندازی واحد تولید نهاده‌ و کنسانتره برای تأمین بخشی از نیاز دامداری های عضو تعاونی، توزیع انواع سموم و مواد ضدعفونی به منظور رعایت موارد بهداشتی در دامداری ها و توزیع نهاده‌های دامی یارانه ای خریداری شده فی ما بین اعضاء از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است.

 

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه سازندگی و خودکفایی و امنیّت غذایی ایران اسلامی، جز با تلاش‌های مستمر و صادقانه همه دست اندرکاران، کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان کشور فراهم نمی شود، افزود: این شرکت با تولید دامی در سطح روستاها و به تبع آن افزایش بهره‌وری از نهاده‌های دامی، توسعه صنعت لبنیات حاصل از شیر، توسعه اشتغال پایدار روستایی و بهبود معیشت خانوارهای روستایی را فراهم ساخته است.

 

علی اکبر رضایی در پایان از تلاش مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان که در راستای تأمین و توزیع نهاده‌های دامی که موجب فراغت بال اقتصادی دامداران در شرایط موجود شده است، قدردانی کرد.

 

در این بازدید که با همراهی رئیس اداره جهاد کشاورزی و رئیس اداره تعاون روستایی انجام شد فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از سه واحد تولیدی ایستگاه جمع‌آوری شیر، کارخانه تولید خوراک دام و کارخانه در حال احداث صنایع تبدیلی لبنی، از نزدیک در جریان تولید و توزیع خوراک دام قرار گرفت.

کد خبر 1227539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha