مطالعه و تحقیق مانع عجله در کار خواهد شد

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه جلوگیری از شتاب و عجله در کار عامل دوری از بدی و ناملایمات خواهد بود، گفت: مطالعه و تحقیق مانع عجله در کار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ حجت‌الاسلام « عبدالرضا پورذهبی» صبح یکشنبه (۸آبان ماه) در دوره آموزش ضمن خدمت که با عنوان جنگ نرم، تهدید نرم و شیوه‌های مقابله با آن که در مجتمع فرهنگی نور سنندج با حضور روسای ادارات تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند «هرکس که بتواند نفس و خودش را از چهار خصلت منع کند مکروه، بدی و ناملایمات نخواهد دید و سزاوار است که بدی به اونرسد».



نماینده ولی فقیه در کردستان شتاب و عجله در همه کارها را از این چهار مولفه‌ خواند و افزود: عجولانه حرف زدن، عجولانه قضاوت کردن مواردی است که انسان باید خود را از این موارد حذف کند و با بررسی و تحقیق، با فکر و اندیشه از این مهم بگذرد.



حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه باید با مطالعه و بررسی مانع عجله در کار شد تا بدی نبینیم اضافه کرد: لجاجت دومین مولفه است که انسان باید از آن دوری گزیند و مشکل خیلی از معاندین همین لجبازی است.



نماینده ولی فقیه در کردستان اعلام کرد: عُجب، استبداد به رای نیز از دیگر مولفه‌هایی است که باید از آن دوری کرد چراکه موجب می‌شود افراد در کار موفق نشود و روند روبه جلویی نداشته باشد.



وی با تأکید براینکه سستی، کاهلی و تنبلی نیز چهارمین موردی است که باید از آن دوری شود تا انسان به او بدی نرسد.ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) عنوان کردند هر جا ضربه خوردیم بخاطر این بوده که واقعیات را بیان نکرده‌ایم و باید در همه کارها از عجله کردن، لجاجت کردن، خودپسندی و سستی در امان باشیم.




حجت‌الاسلام پورذهبی خطاب به روسای ادارات تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: چند وسیله برای موفقیت در کار مهم است و یکی از چیزهایی که باید برای‌مان مهم باشد داشتن انگیزه است.



نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: معظم‌له فرموده‌اند «راز موفقیت‌های شما در انگیزه‌های شما است» بنابراین باید در کارها انگیزه داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.




حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: باید بجای کار فرهنگی و اداری و درگیر کار اداری شدن، انگیزه‌ها را بالا ببریم و انقلاب ما انقلاب اراده‌ها است و موفق کسی است که بتواند اراده را قوی کند.




وی بیان کرد: مشکل ما اغتشاش فکری است و جوانان، دانشجو، معلم و برخی از حزب‌اللهی‌های ما فکرشان مغشوش است چراکه مطالعه، مواظبت و دقت در کار ندارند.




نماینده ولی فقیه در کردستان سستی در اراده‌ها را عامل اغتشاشات فکری خواند و تصریح کرد: هرکسی در هر کاری که انجام وظیفه می‌کند باید نقشه جامع داشته باشد.




حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: توکل به خداوند و اطمینان به وعده‌های الهی داشتن باید مورد توجه قرار گیرد که در جلسات ماموستاهای استان نیز اعلام کرده‌ام که انقلاب ما چون براساس آرمان و ارزش‌ها است شکست دادن آن راحت نیست.

کد خبر 1227550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha