اجرای طرح جدید "جمع‌آوری زباله خشک " تا ۱۰ روز آینده در شهر رشت

هادی زاده با بیان اینکه کانکس‌های جمع‌آوری زباله خشک پس از بازسازی مجددا در شهر رشت جانمایی می‌شوند گفت: طرح جدید جمع‌آوری زباله خشک تا ده روز آینده در شهر رشت اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن هادی زاده» شامگاه شنبه ( 7 آبان) در جمع خبری اظهار داشت: طبق دستورالعمل جدید وزارت کشور که به همه استان‌ها ابلاغ شده، باید از ظرفیت مدیریت پسماند در جهت توسعه اقتصاد بر پایه بازیافت و استفاده از نرم افزارهای هوشمند جمع‌آوری زباله استفاده شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در دستور کار همه شهرداری‌ها از جمله شهرداری رشت قرار گرفته است عنوان کرد: در رویکرد و شیوه نامه جدید،  مدیریت پسماند قرار است نسبت به ایجاد اشتغال، کاهش مشکلات زباله گردی و ممانعت از فعالیت فعالان غیررسمی تفکیک زباله اقدام شود.

 

هادی زاده در پاسخ به این پرسش که چرا کانکس‌های تحویل زباله خشک از سطح شهر رشت جمع‌آوری شده‌اند تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از این کانکس ها حالت قدیمی پیدا کرده بودند، اقدام به جمع‌آوری آنها کردیم تا پس از انجام بازسازی نسبت به جانمایی مجدد آنها در مناطق مختلف شهر اقدام کنیم، تا بدین وسیله طبق دستورالعمل جدید وزارت کشور به کار خود ادامه دهند.

 

وی اذعان کرد: طی فرآیندهای متعدد اداری و حقوقی انجام گرفته در شهرداری رشت، ظرف ۱۰ روز آینده مجری جمع‌آوری زباله خشک کار خود را آغاز می‌کند از طرفی شیوه جمع‌آوری زباله خشک با استفاده از اپلیکیشن‌های هوشمند حتما و متعاقبا به اطلاع شهروندان خواهد رسید. 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت افزود: متاسفانه شرکت مجری در ماه‌های اخیر نتوانست نسبت به جمع‌آوری زباله خشک سطح شهر رشت اقدام کند، بنابراین سازمان پسماند برنامه جمع‌آوری زباله خشک از درب منازل، تحویل نایلون، اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس ویژه کودکان و دریافت درخواست‌های جمع‌آوری زباله خشک را اجرایی می‌کند.

 

هادی زاده با تاکید بر اینکه تا ۱۰ روز آینده مردم شهر رشت شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت پسماند خواهند بود خاطرنشان کرد: مجری جدید جمع‌آوری زباله خشک شهر رشت موظف است، تمام درخواست‌های شهروندان را به طور کامل و سریع پاسخ بدهد و برنامه خود را تشریح کند.

 

کد خبر 1227573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha