دانش‌آموزان سیره اهل بیت (ع) و شهدا را سرلوحه و الگوی خود قرار دهند

نوری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوانان و نوجوانان را از اخلاق و معنویت دور کند و یکی از مظاهر آن بی‌احترامی به یکدیگر است گفت: دانش‌آموزان باید سیره اهل بیت (ع) و شهدا را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، یوسف نوری امروز یکشنبه ( ۸آبان) با حضور در مدرسه شهید نوجوان حادثه تروریستی شیراز، با اشاره به اینکه امام (ره) رهبر انقلاب بود ولی دانش‌آموز شهید فهمیده را رهبر خود می‌دانستند اظهار کرد: امام (ره) روی آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت تاکید بسیاری داشتند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نهال انقلاب با خون شهدا آبیاری و به درخت تناوری تبدیل شد افزود: امروز با تاسی از خون شهدا، با وجود تحریم‌های بسیار از سوی دشمنان توانستیم به پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های گوناگون دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید ره صد ساله را یک شبه رفتند اضافه کرد: امروز عمال استکبار می‌خواهند شما را از درس دور کنند تا نتوانید قله‌های علم و فناوری را فتح کنید.

 

نوری تصریح کرد: دشمنان همچنین با امپراطوری ظالمانه رسانه‌ای خود قصد دارند انقطاع فرهنگی بین این نسل و نسل شهدا ایجاد کنند ولی خون شهید به جوشش در می‌آید و جامعه را به حرارت می‌کشاند.

 

وی بر تکریم مقام شهدا و ارتباط دانش‌آموزان با شهدا تاکید کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان باید در مسیر اهل بیت (ع) گام بردارند و سیره اهل بیت (ع) و شهدا را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوانان و نوجوانان را از اخلاق و معنویت دور کند گفت: یکی از مظاهر این اقدام دشمن، بی‌احترامی به یکدیگر است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند جامعه‌ای داشته باشیم که به فرهنگ و دین توجه نشود یاد آور شد: امروز اگر به پیشرفت رسیده‌ایم به خاطر انسان‌های عالم متدینی بوده که عمر خود را در این مسیر صرف کردند؛ شهدای هسته‌ای ما انسان‌های متدینی بودند و همین باعث بالا رفتن شان شد.

 

کد خبر 1227580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha