احیای دشت قزوین رسالتی همگانی است

اعلایی گفت:در سال جاری آنچه به شدت در فضای ذهنی تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان مورد توجه است توسعه بخش کشاورزی در سطح استان و احیای دشت قزوین است که رسالت همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در آیین رونمایی از طرح دانش بنیان تحویل پهپاد کشاورزی به مددجویان کمیته امداد که امروز (یکشنبه ۸ آبان) در شرکت فرابرد برگزار شد، بیان کرد: ادای احترام می کنیم به روح ملکوتی امام راحل که نهاد مقدس کمیته امداد یکی از هزاران یادگار آن عزیز سفر کرده است و امروز با اقدامی که در این مراسم صورت گرفته و آغاز شده فضای مناسب و جدیدی در جهت حمایت از مددجویان کمیته امداد را شاهد هستیم.

 

استاندار قزوین ادامه داد: به لطف و مدد الهی، پیشرفت در استان در خیلی از حوزه های تولیدی در مرزهای دانش اتفاق می افتد و قزوین استانی است که در خیلی از شاخص های اقتصادی جزو برترین ها در کشور است و مجموعه ای که امروز متولی این تعامل با کمیته امداد و صنعت است، یکی از این نمونه ها است.

 

وی عنوان کرد: در سال جاری آنچه به شدت در فضای ذهنی تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان مورد توجه است توسعه بخش کشاورزی در سطح استان و احیای دشت قزوین است که رسالت همگانی است که بردوش داریم و این امر خواسته ویژه رهبری است.

 

اعلایی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات ابتدای سال وقتی تأکید بر موضوع دانش بنیان داشتند توجه ویژه تر به بحث دانش بنیان در حوزه کشاورزی داشتند و از ابتدای سال ۲ بار در دیدار با ریاست جمهوری و بار دیگر با ارسال پیام به وزیر جهاد کشاورزی بر احیای کشاورزی دشت قزوین تأکید داشتند.

 

وی اظهار کرد: دشت قزوین با یک و نیم درصد وسعت جغرافیای کشور، بالای چهار درصد غذای کشور را تولید می کند و بهره وری در این حوزه لازم است و در این حوزه باید راندمان و بهره وری در مصرف آب را بیشتر کرده و حداقل باید ضریب تبدیل آب به درآمد در دشت قزوین و تمام جغرافیای قابل کشت استان بهبود یابد.

 

استاندار قزوین با اشاره به توطئه های اخیر دشمنان یادآور شد: دشمنان حجم هزینه هایی که انجام دادند و بی آبرویی هایی که برای خود داشتند و به هیچ وجه متناسب با دستاوردهایی که به دست آوردند نیست و این امر نیست مگر با درایت و هوشیاری و تحلیل و شناخت مردمی که موظف به خدمتگذاری به آنها هستیم.

 

 

کد خبر 1227589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha