اشتغال آفرینی با محصولات دانش بنیان رویکرد کمیته امداد است

فیروزآبادی گفت: عرصه مورد توجه، اشتغال آفرینی با محصولات دانش بنیان است که پهپادهای سم پاشی، نیروگاه های خورشیدی و پرورش متراکم ماهی از مصادیق این امر است و باز هم باید توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مرتضی فیروزآبادی» در آیین رونمایی از طرح دانش بنیان تحویل پهپاد کشاورزی به مددجویان کمیته امداد که امروز (یکشنبه ۸ آبان) در شرکت فرابرد برگزار شد، بیان کرد: توجه به موضوع دانش بنیان در اشتغال توجهی اصیل و بنیادین است و اعتقاد کلی ماست اگر نتوانیم ارتباط خوبی با جریان دانش بنیان کشور برقرار کنیم این امر به مشاغل ما لطمه وارد می کند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ادامه داد: این امر را در چهار عرصه تعریف کردیم یک عرصه تزریق فناوری به مشاغل مرسومی است که ایجاد می شود و حجم قابل توجهی از دامداری ها، صنایع دستی و خیاطی داریم که اگر به اینها، دانش بنیان، فناری و و نوآوری تزریق شود شاهد خواهیم بود پایدار تر و با قدرت رقابت بالاتر خواهند بود.

 

وی عنوان کرد: عرصه دوم مورد توجه، اشتغال آفرینی با محصولات دانش بنیان است که پهپادهای سم پاشی، نیروگاه های خورشیدی و پرورش متراکم ماهی از مصادیق این امر است و باز هم باید توسعه یابد و باید سعی کنیم محصولات دانش بنیانی را پیدا کنیم که امکان اشتغال با آنها باشد و آن محصول را وارد چرخ تجاری سازی و تولید کنیم.

 

فیروزآبادی تأکید کرد: عرصه دیگر استفاده از شرکت های دانش بنیان برای پشتیبانی از مشاغل است و همچنین استفاده از فناوری در فعالیت های ستادی عرصه چهارم مورد توجه ماست مشاوره، نظارت و غیره مواردی است که باید فناوری را در اینها به کار گیریم که مسیری مهم و کلیدی است.

 

وی با اشاره به پهپادهای کشاورزی گفت: از چند سال پیش این طرح در کمیته امداد راه اندازی شده و محصول دانش بنیان است و درآمد خوبی دارد و مورد استقبال قرار گرفته و در این برهه در ۱۴ استان این طرح در حال اجراست که از جمله این استان ها فارس، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان شمالی، مازندران، همدان، یزد و کرمان است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اعلام کرد: در این اقدام در خدمت شرکت فرابرد هستیم که محصول تأمین کرده و در رقابت سازنده این شرکت برنده و وارد چرخه شد، ساخت ۵۰ پهپاد را در این قرارداد دنبال می کردیم که کار ۳۵ مورد انجام شده و تعدادی امروز به صورت نمادین تحویل داده می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ۳۰۰ نفر در مراحل مختلف آموزش دیدند و تعدادی به گواهینامه معتبر رسیدند و مشغول فعالیت می شوند و هر کدام از پهپادها که تحویل داده می شود دو تا سه نفر اشتغالزایی دارد و سعی کردیم تسهیلات مناسبی برای این موضوع تأمین کنیم و مسیر اشتغال از این مسیر تسهیل شود.

 

کد خبر 1227592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha