مشکلات امروز کشور نتیجه فاصله با آموزه های ناب قرآن است

جوادی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور نتیجه فاصله با آموزه های ناب کتاب آسمانی قرآن کریم یادگار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) است،گفت:نردبان ترقی همه ما کتاب است و بر این اساس باید این یار مهربان را از حاشیه به متن بیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی امروز( ۸آبان) در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و تجلیل از روستاهای دوستدار کتاب ضمن تحسین اقدامات خیرخواهانه مردم شریف روستای درویش خیل بابل برای ترویج فرهنگ مطالعه،‌اظهار کرد: فاصله مردم با فضای کتابخوانی به حضور برخی از مردم در اغتشاشات اخیر کشور را فراهم آورده است.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران به فاصله مردم و برخی از مسئولین با کتاب قرآن معجزه پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: راه برون رفت از مشکلات جامعه در این کتاب آسمانی موجود است باید با مراجعه به کلام خدا به مشلات کشور رسیدگی کرد.

 

وی با بیان اینکه هرچه از قرآن کریم فاصله بگیریم دچار مشکل های متعددی خواهیم شد،‌افزود:  برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اقدام ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

جوادی به گردشگر پذیر بودن مازندران و ارائه خدمات ملی با بودجه استانی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال را شاکریم با همراهی خیرین و خانواده  های معظم شهدا فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی در شهرها و روستاهای استان از رونق خوبی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه  ۲۸۵روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال نموده اند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری تعداد 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند افزود: پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد 9 روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.

 

جوادی از درخشش ۲ روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل و روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری خبر داد و یادآورشد: همچنین روستاهایی شامل شهرستان بهشهر  روستای  بیشه بنه،  شهرستان میاندورود  روستای  اسرم، شهرستان نوشهر  روستای کهنه سرا، شهرستان نوشهر  روستای علی آباد عسکر خان، شهرستان ساری  روستای  عرب محله،  شهرستان تنکابن  روستای لزربن، شهرستان کلاردشت روستای پیشنبور، شهرستان نکا روستای اومال  و شهرستان قائم شهر روستای کلاگر محله در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حائز رتبه های برتر و شایسته تقدیر شده اند.

کد خبر 1227601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha